Zoek MDM

Bulletin

Acceleratiefout Chevrolet Luv 2.2-liter

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden - 13 jaar en 8 maanden geleden #28659 door handmatig-mechanisch
Acceleratiefout Chevrolet Luv 2.2-liter. Geplaatst door manual-mecanica.
Ik heb onlangs een
volledig gedemonteerde Chevrolet Luv met een 2,2-liter motor uit Chili gekocht. Ik heb alle motoronderdelen en alle sensoren gevonden. Het probleem is dat hij niet accelereert zoals het hoort. De motor begrenst zijn acceleratie tot 2000 tpm, wat resulteert in knallende uitlaatgassen. Alle sensoren en de bobine zijn nieuw. Kan iemand me helpen? Ik wil graag de ohm-waarde van de krukassensor weten, aangezien deze in alle uitgevoerde tests dezelfde waarde aangeeft.
Laatst bewerkt: 13 jaar 8 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28702 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Luv 2.2-liter acceleratiefout
Als je uitlaatgeluiden hoort, is het waarschijnlijk een onderhoudsbeurt. Maar is die sensor überhaupt een Hall-effect? Hoeveel draden heeft hij?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28716 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Luv 2.2-liter acceleratiefout
De sensor heeft drie draden, vergelijkbaar met die van de Corsa en de Optra, en het is geen Hall-action. Ik heb de distributieketting al gecontroleerd; die zit op de juiste punten en de detonaties vinden plaats bij hoge toerentallen. Stationair draait hij perfect gelijkmatig, zonder gebreken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42139 door handmatig-mechanisch
Allereerst een hartelijke groet aan alle leden van dit forum.
Nadat ik de computer, de injectoren, de TPMS-sensor, de MAP-sensor, de klopsensor, de bobine, de brandstofpomp en zelfs de kilometerstandsensor had vervangen (die niets met de storing te maken hadden), ontdekte ik dat het probleem was dat de krukassensor niet beschadigd was, maar niet de juiste homepositie had. Ik was namelijk in de maling genomen door een verkoper die reserveonderdelen verkoopt om te verkopen en niet om het probleem op te lossen. Hij legde me uit dat de homepositie boven de 1,00 en niet onder de 7,00 zou moeten liggen. Ik ontdekte ook iets vreemds: de originele sensor is gepolariseerd en de vervangende sensor is normaal gesproken omgekeerd, wat misfires, vermogensverlies en zelfs oververhitting veroorzaakt. Nou, ik laat deze informatie hier achter, zodat niemand anders hetzelfde meemaakt als ik.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42144 door handmatig-mechanisch
Ik waardeer de informatie enorm, het is erg nuttig voor andere forumleden. Veel succes en knuffels.