Zoek MDM

Bulletin

Storing in de Sunfire-injector

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 weken geleden #28583 door handmatig-mechanisch
Storing in de injector van de Sunfire. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, goedendag.

Kan iemand me helpen? Ik heb een probleem met de brandstofinjectoren van een Pontiac Sunfire 2.4L automaat. Bij het starten van de auto lekken ze brandstof. De afdichtingen en filters zijn vervangen, maar het probleem blijft. De brandstofdrukregelaar is ook vervangen, maar het probleem is er nog steeds. Moet ik injector 3 en 4 ook vervangen, of zou er een brandstofleiding verstopt kunnen zijn waardoor er meer brandstof onder druk wordt ingespoten dan normaal?
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 weken geleden #28614 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Storing in de injector van de Sunfire
Ik begreep er niets van. De injectoren moeten brandstof spuiten. Waarom heb je het over injectoren drie en vier? Spuiten die continu brandstof? Heb je ze op een testbank getest? Zijn dat de injectoren die van de zijkant of van bovenaf gevuld worden? Zijn de O-ringen in goede staat?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28713 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Storing in de injector van de Sunfire
Hoi Kike, bedankt voor je reactie. De brandstof spuit omhoog; injectoren nummer 3 en 4 lekken brandstof. De injectoren zijn nieuw, ze vullen zich van bovenaf en de O-ringen zijn ook nieuw.
Groetjes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28715 door handmatig-mechanisch
Zijn de injectoren nieuw of gebruikt, en welk type zijn het? Zijn het injectoren die met een grote klem worden vastgezet, of zijn het injectoren met een brandstofrail boven de injectoren?.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28751 door handmatig-mechanisch
Dan komt het waarschijnlijk doordat de afdichtingen of rubberen ringen te smal zijn, of doordat ze zijn gebroken tijdens het monteren, of doordat de rail niet goed vastzit. Ik denk dat het niets meer is dan dat. De O-ringen worden met vaseline of vet aangebracht, zodat ze er soepel ingaan en niet beschadigd raken. Druk op de hellingbaan om te controleren of deze los zit.