Zoek MDM

Bulletin

De PLATINA valt zonder duidelijke reden uit...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #28464 door handmatig-mechanisch
Mijn Platina valt zonder duidelijke reden uit... Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Nissan Platina automaat uit 2003 en tijdens het rijden slaat de motor af. Ik heb geprobeerd hem opnieuw te starten, maar hij start niet. Ik heb de krukaspositiesensor vervangen, maar hij start nog steeds niet. Het elektrische systeem is gecontroleerd en mij is verteld dat alles in orde is, behalve een draadje bij de startmotor (ik weet niet waar). Nu blijkt dat het probleem in de computer zit. Klopt dit allemaal? Zijn er nog andere mogelijke oorzaken voor het defect raken van de computer?
Ik zou uw antwoorden zeer waarderen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #28465 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PLATINA schakelt zonder duidelijke reden uit...
Hallo Sergio, groeten uit Tijuana, en ik ben nieuw op dit forum... Ik kan je vertellen dat ik ervaring heb met auto's, vooral Amerikaanse, omdat de systemen vergelijkbaar zijn.
Er zijn veel redenen waarom een ​​motor kan afslaan, en om een ​​goede diagnose te stellen, moet je verschillende tests uitvoeren, van een gebrek aan druk in de brandstofpomp tot een vacuümverlies. Het zou riskant zijn om je het exacte probleem te vertellen, maar er is iets wat je moet onthouden: begin altijd met de eenvoudigste dingen en vervang geen onderdelen zomaar. Begin met de goedkoopste (koop kwaliteit). Ik bedoel, het is niet hetzelfde om een ​​zekering te kopen als om een ​​complete nieuwe brandstofpomp te kopen in de veronderstelling dat de pomp defect is, terwijl de zekering eigenlijk het probleem was. Oké? Computers zijn erg gevoelig; misschien heb je een auto met startkabels gestart en hem beschadigd, of is er sprake van overbelasting. Neem voorzorgsmaatregelen voor de toekomst.
Ik sta tot je dienst voor opmerkingen of vragen. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #28480 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PLATINA schakelt zonder duidelijke reden uit...
Bedankt Bereta voor je reactie...
Ik heb de krukassensor vervangen
, we hebben de elektrische bedrading gecontroleerd
op mogelijke oorzaken die de scanner aangaf, en de resultaten zijn inmiddels bevestigd, inclusief de temperatuur- en ontstekingssensoren...
hij draait wel rond... maar hij start niet... de conclusie van de deskundige monteur... de computer...
we zullen zien hoe dit afloopt...
Groeten uit Mérida, Yucatán...
Oneindig veel zegeningen...
Ahooo...!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #28485 door handmatig-mechanisch
Computers kunnen net als thuiscomputers kapotgaan; soms vallen ze om onverklaarbare redenen uit. Maar in auto's is de kans daarop iets kleiner. Als er geen vonk of brandstof is, kan dat komen door een kapotte of losse massadraad of een slechte verbinding. Als de computer het probleem is, zou de diagnosescanner moeten aangeven dat de regeleenheid defect is. Soms is het gewoon de contactsleutel die versleten is, of de bobine, of, nog vaker, een doorgebrande zekering

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #28496 door handmatig-mechanisch
Hoi Sergio,

als ik me niet vergis, heeft die auto een distributieriem en een Renault K4M-motor. In dat geval, als hij afsloeg en niet meer wilde starten, kan de distributieriem gebroken zijn, of de krukasbout kan losgeraakt zijn, wat op hetzelfde neerkomt. Als hij echter afsloeg, vervolgens startte en daarna weer afsloeg, dan is het niet wat ik beschreef.
Succes vanuit Morón, Argentinië