Zoek MDM

Bulletin

PLATINA schakelt uit zonder duidelijke verklaring...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28464 door handmatig-mechanisch
PLATINA schakelt uit zonder duidelijke uitleg... Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Platina automaat uit 2003 en terwijl hij liep, sloeg hij af. Ik zette hem in een versnelling en hij startte niet. Ik heb de krukassensor vervangen en hij startte nog steeds niet. Het elektrische systeem is gecontroleerd en ze vertelden me dat alles in orde was, behalve een kabel in de startmotor (ik weet niet waar... nu blijkt dat de computer uiteindelijk de oorzaak was... Klopt dit allemaal? Is er een andere oorzaak waardoor de computer kapot is gegaan?
Ik zou uw antwoorden op prijs stellen...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28465 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PLATINA schakelt uit zonder duidelijke verklaring...
Hallo Sergio, ik groet je vanuit Tijuana, ik ben de start van dit forum... Ik kan je vertellen dat ik ervaring heb met auto's, vooral Amerikaanse, en dat het systeem vergelijkbaar is.
Nou, er zijn veel redenen waarom een motor afslaat. Een goede diagnose vereist het uitvoeren van verschillende tests, van een gebrek aan druk in de brandstofpomp tot een vacuümverlies. Het zou riskant zijn om je de exacte fout te vertellen, maar er is iets dat je moet leren: begin altijd met de eenvoudigste optie, vervang onderdelen niet overhaast en begin met de goedkoopste (koop kwaliteit). Ik bedoel, een zekering kopen is niet hetzelfde als een brandstofpomp kopen, denkend dat deze nutteloos is en dat de zekering kapot is. Oké? Nu, computers zijn erg gevoelig. Misschien heb je een auto overbelast en is deze daardoor beschadigd geraakt, een overbelasting. Neem in het vervolg voorzorgsmaatregelen.
Ik sta tot je beschikking voor eventuele opmerkingen of vragen. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28480 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PLATINA schakelt uit zonder duidelijke verklaring...
Bedankt Bereta voor je reactie...
Ik heb de krukassensor vervangen
, we hebben de elektrische leidingen gecontroleerd
van de waarschijnlijke sensoren die uit de scanner kwamen, de resultaten zijn al geverifieerd, waaronder de temperatuur- en ontstekingssensor...
hij draait... maar hij start niet... de conclusie van de meestermonteurs... de computer...
we zullen zien hoe dit avontuur afloopt...
Groeten uit Merida, Yucatan...
Oneindige zegeningen...
Ahooo...!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28485 door handmatig-mechanisch
Computers kunnen falen, ze zijn net als thuiscomputers, soms gaan ze kapot en gaan ze kapot om onverklaarbare redenen, maar bij auto's is het nu iets moeilijker om zoiets te laten gebeuren als er een storing is waarbij er geen vonk of brandstof is, kan het komen door een doorgesneden of losse aardingskabel of een verkeerd contact. Als de computer het probleem zou zijn, zou de scanner u een defecte besturingseenheid moeten aangeven. Soms is het alleen de contactplaat die beschadigd is, of de spoel of nog makkelijker een doorgesneden zekering.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28496 door handmatig-mechanisch
Hoi Sergio,

als ik me niet vergis, heeft die auto een distributieriem, een Renault K4M-motor. In dat geval, als hij afsloeg en niet meer wilde starten, zou de distributieriem geknapt kunnen zijn, of de krukasbout zou los kunnen zijn geraakt, wat hetzelfde is. Nu, als hij afsloeg, toen startte en dan weer afsloeg, klopte wat ik zei niet.
Veel succes vanuit Morón, Argentinië.