Man, ik weet niet uit welk land je komt, dus ik gok dat Stang een 289 of een 302 heeft. Het belangrijkste is de overbrengingsverhouding. Ik weet niet hoe je die meet, maar in de VS heet dat 2,90 of 3,07. Die overbrengingsverhoudingen zijn lang. Die auto's hebben korte boxen en lange transmissies, dus dat is perfect voor die tijd. Ze hebben er een lange box in gezet, dus die levert meer maar minder koppel. Dat is goed voor de motor, maar slecht voor de box en de transmissie. Moet je weten welke overbrengingsverhoudingen hij heeft en wat voor motor hij heeft? Wordt de motor heet? en naar mijn mening is de originele C4-bak erg goed en makkelijk te repareren. Deze is alleen aangepast met een trans-pack en die is perfect. Het ideaal voor vandaag de dag zou zijn om een 9" transmissie te plaatsen die zeker een 8" heeft en een 3.55 of 3.53 overbrengingsverhouding zijn het populairst voor dit soort auto's. Dat is wat ze tegenwoordig doen. Idealiter is een C4-3.07 transmissiebak en motor met speelgoed. Deze auto's zijn niet meer voor dagelijks gebruik, ze zijn bedoeld om hard op te trappen en er plezier mee te hebben. In mijn familie zijn er 2 en ik heb ze allemaal aangepast.
om een idee te krijgen, doe de achterwielen in de lucht en laat de wielen draaien terwijl je het aantal omwentelingen van de cardan telt. Het beste is om de groep te verwijderen en te kijken welk getal deze heeft. Als de machine niet opwarmt en 210 toeren per minuut haalt, is de auto goed. Als je meer koppel wilt, kun je een torque strut box en een korte header plaatsen, afgezien van een Holley 450, om goed te kunnen draaien. Zonder die box zijn die motoren waardeloos, afgezien van een dubbelwandig carter om olieproblemen te voorkomen. Laat me weten of de motor opwarmt en welke overbrengingsverhouding hij heeft. (de box die je hebt geplaatst is niet slecht, alleen is het koppel elastischer. Geef meer vermogen aan de machine en hij zal goed presteren. Leg het als volgt uit: eerst had hij korte poten, sneller maar met een lagere topsnelheid, nu langere poten, dus langzamer maar met een hogere topsnelheid)