Zoek MDM

Bulletin

Probleem met Golf Mk III Zojuist gebeld!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28346 door handmatig-mechanisch
Probleem met Golf Mk III zojuist opgelost!!! Geplaatst door manual-mecanica
Hallo jongens, ik heb net een Golf 1.8 TBI model 94 gerepareerd, omdat hij veel rookte. Volgens mij was er verder niets aan de hand, maar het vizierdeksel rammelde nogal. Ik vermoed dat het de duikers zijn die niet laden. Het zijn duidelijk hydraulische duikers. Ik heb ze niet leeggemaakt toen ik ze verwijderde, want eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe ik dat moet doen. Er bleef een geluid over als trrrrrrrrrrrrrrrrrrr... alsof het diesel was, een heel hard geluid, veel harder dan een diesel. Ik zou het op prijs stellen als je met me zou brainstormen om het te beoordelen. Trouwens, de olie bereikt de nokkenas en de duikers heel goed, dus ik denk niet dat het een probleem is door een gebrek aan olie. Ik concentreer me meer op de duikers. Morgen ga ik ze leegmaken en ze zelfstandig laden om te zien wat voor bewegingen ze maken... Bedankt voor de post.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28366 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met Golf Mk III Net gebeld!!!
Ehm, voor dat jaar zouden er instelbare remblokken op moeten zitten, net als bij de Fiat of Renault. Maar als er stoters of duikers op zitten, zoals jij zegt, dan zou je een stoterreactivator moeten proberen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28376 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met Golf Mk III Net gebeld!!!

joni07 schreef: Uhm, voor dat jaar zou hij instelbare remblokken moeten hebben, net als de Fiat of Renault, maar als hij stoters of duikers heeft zoals jij zegt, dan zou je een stoterreactivator moeten proberen.

Wat is die reactivator primo? In Mexico noemen we het klepstoters, dat zijn de klepstoters die onder de nokkenas (bij deze motor) zitten. En ja, omdat het brandstofinjectie is, heeft hij al hydraulische (zelfregulerende) klepstoters, niet de muntbediende zoals bij andere carburateurmotoren. ;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28377 door handmatig-mechanisch
Vriend, als er duikers in zitten, moet je altijd ontladen, want anders maakt het het geluid dat je beschrijft als een dieselmotor. Ontladen doe je met een bankdrukker. Ze moeten horizontaal staan en indrukken, loslaten en controleren of het gemakkelijk gaat. Zo niet, herhaal dan dezelfde procedure totdat het gemakkelijk is om ze in te drukken, vriend. Het zal even duren, want je moet het meerdere keren herhalen. Een vraag: de volgorde waarin je ze weer in elkaar hebt gezet, was dat in de volgorde waarin ze gemonteerd waren? Of heb je daar geen rekening mee gehouden?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28378 door handmatig-mechanisch

Jesus_06 schreef: Vriend, als er duikers in zitten, moet je altijd ontladen, want anders maakt het het geluid dat je beschrijft als een dieselmotor. Ontladen doe je met een bankdrukker. Die moeten horizontaal liggen en indrukken, loslaten en controleren of het gemakkelijk indrukken gaat. Zo niet, herhaal dan dezelfde procedure totdat het gemakkelijk is om in te drukken, vriend. Het zal even duren, want je moet het meerdere keren herhalen. Een vraag: de volgorde waarin je ze weer in elkaar hebt gezet, was dat in de volgorde waarin ze gemonteerd waren? Of heb je daar geen rekening mee gehouden?

Ja, dat ga ik morgen met de pers doen, en ja, ik zet ze in precies dezelfde volgorde op. Ik heb de duikers nog nooit gelost en ze hebben me nog nooit problemen opgeleverd. Er is altijd een eerste keer. Laten we morgen eens kijken wat er gebeurt. Ik houd je op de hoogte. Bedankt voor de informatie.