Zoek MDM

Bulletin

h-1 probleem met geluid bij het nemen van bochten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28330 door handmatig-mechanisch
Probleem h-1 geluid bij het nemen van bochten Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, goedemiddag. Ik ben min of meer nieuw op het forum en mijn vraag ging over een Hyndai H-1 2'5 CRDI 140 CV. Ik heb een probleem dat als ik een scherpe bocht in een straat neem, ik een (clan, clan, clan) geluid maak. Ik heb hem naar de officiële werkplaats gebracht en ze hebben de stuurkolom vervangen omdat ze zeiden dat er speling in zat, en dat is niet waar, maar goed, ze hebben hem vervangen nadat ze € 910,00 hadden betaald en het probleem blijft bestaan. Ik heb hem twee dagen later gebracht en ze hebben een ander budget van € 175,00 opgesteld voor de spanrollen van de ophangingsstangen. Ze hebben die vervangen en ik heb nog steeds het probleem, om het samen te vatten: ACCOUNTS NR. Ze weten niet eens waar het geluid vandaan komt.
Als iemand weet waar het probleem vandaan zou kunnen komen, zou je me dat dan kunnen laten weten?
Bij voorbaat dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28339 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: H-1-geluidsprobleem bij het nemen van bochten
Als het geluid slechts in één draairichting optreedt, controleer dan de overbrenging en de kinetische verbinding van het wiel dat de bocht het meest open neemt. Zo niet, controleer dan alle stuur- of ophangingskogels.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28348 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: H-1-geluidsprobleem bij het nemen van bochten
Het lijkt erop dat het probleem bij de homokineet ligt. Er zitten een aantal kogels in die waarschijnlijk versleten zijn of te veel speling hebben. Hier is een foto van een homokineet, zo wordt dat in mijn land genoemd. De omschrijving is: het is het buitenste deel van de transmissie-as dat naar de wielen toe loopt (de stang die de wielen laat draaien, die uit het differentieel naar de wielnaaf loopt).;) Ik zal eens kijken of ik het kan uitleggen. Een foto helpt beter. Let op: