Zoek MDM

Bulletin

Het schudt erg. 2000 Grand Am "PROBLEMEN"

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28312 door handmatig-mechanisch
Het schudt veel. 2000 Grand Am "PROBLEMEN" Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Gran Am uit 2000. Hij werd erg heet en gisteren hebben ze de waterpomp en een paar pakkingen vervangen van een verdomde "spin". Het probleem is dat ik daarna mijn auto startte en hij begon te trillen. Ik vroeg de monteur wat er aan de hand was. Hij antwoordde dat het blijkbaar de pakkingen in de cilinderkoppen waren (die zogenaamd water probeerden te laten lopen en via een bougie naar buiten kwamen) en dat hij nieuwe pakkingen in de cilinderkoppen moest plaatsen. Mijn vraag is:
1. Klopt dit verhaal over de pakkingen of kan het iets anders zijn?
2. Zo ja, wat is de prijs?

Het is een Pontiac Gran Am uit 2000 met een 3.4-6 cilinder motor.

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28315 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mecanica op het onderwerp Re: Trillen. 2000 Grand Am "PROBLEMEN"
Hallo. Ik heb drie vragen:
1. Welke pakkingen heb je vervangen? Welke spider is het?
2. Voor de zekerheid: zou het trillen van de motor ergens anders vandaan kunnen komen en niet het gevolg zijn van de recente veranderingen?
3. Waar voel je het trillen: in de motor of in de carrosserie? Een mogelijkheid zouden de motorophangingsbussen kunnen zijn. Als ze te stug zijn, zorgt de motor ervoor dat de hele auto trilt.
Als je dit weet, is het misschien makkelijker om de oorzaak van je probleem te achterhalen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28356 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mecanica op het onderwerp Re: Trillen. 2000 Grand Am "PROBLEMEN"
Hallo, als de motor oververhit raakt, kunnen de pakkingen of koppakkingen eronder lijden, maar dat gebeurt niet altijd. Nu kan het trillen betekenen dat een cilinder is uitgevallen, mogelijk door een defect in de kop. Het vreemde is dat de storing pas na de oververhitting is ontstaan. Wanneer de pakking het begeeft, begint de storing. Natuurlijk kan ik je geen exacte informatie over je motor geven, omdat ik hem moet onderzoeken, maar de monteur heeft deels gelijk. Als de pakkingen echt kapot zijn, zijn de kosten ervan niet erg hoog.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28466 door handmatig-mechanisch
Hallo, Volgens wat u zei, is de motor oververhit geraakt, vandaar de storing. Klopt dat? Zo ja, dan draait één cilinder niet op 100%. U kunt dit controleren als de koelvloeistof beweegt alsof hij kookt, uiteraard met de motor op temperatuur. Pakkingen kosten ongeveer 800 pesos. Ik raad PERMATORQUE aan. Deze voertuigen werken bij hoge temperaturen, dus de fabrikant raadt aan om speciale koelvloeistof te gebruiken. Koop die bij de dealer; het kost ongeveer 400 pesos per gallon. Maar u bespaart meer door deze te gebruiken dan door te betalen voor reparaties. Maar ik heb een vraag. De pomp ging kapot en begon koelvloeistof te lekken. Nog een vraag: heeft u een 6-cilinder 3,1-liter motor?
Ik raad u aan om, wanneer u iets vraagt, zoveel mogelijk informatie te geven, inclusief het bouwjaar, motormodel, transmissie en details over wat er is gebeurd of hoe de storing is ontstaan. Dus, velen zullen u kunnen helpen, ik sta tot uw dienst bij eventuele twijfels.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28467 door handmatig-mechanisch
Ik vergat te vermelden dat als er geen koelvloeistof stroomt, er een vacuümlek in de pakkingen van het inlaatspruitstuk kan zitten. Controleer dat eerst. Je kunt ook de bougies verwijderen en grondig inspecteren, vooral nadat de motor een tijdje heeft gedraaid. Zet de motor uit en laat hem afkoelen. Verwijder ze één voor één, onthoud hun locatie en zoek naar sporen van water. Bougies vertellen je meer dan je denkt. Succes!