Zoek MDM

Bulletin

Voyager 89 sluit na een tijdje de gastoevoer af

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2855 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Voyager 89 brandstoftoevoer valt na een tijdje uit
Nou, wat is er aan de hand? Je hebt niet gezegd of je het relais hebt gecontroleerd. En vanwege de kapotte klep zou de slang aangesloten moeten zijn terwijl de motor draait. Als het blijft aanhouden, controleer dan de brandstofleidingen die naar de single-point injector gaan. Dat is makkelijk, ik denk dat je een 5/8 en 3/4 nodig hebt en de schakelaar open moet zetten. Als er brandstof uitkomt, nou, dan is het het relais. Je stuurt me een bericht. Succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2872 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Voyager 89 brandstoftoevoer valt na een tijdje uit
Hallo weer, volgens de monteur waren de foutcodes 12, 42, 11 en 55. Hij vertelde me dat het het brandstofpomprelais was. Die is vervangen en de bedrading is gecontroleerd, maar de storing blijft bestaan. Nu gebeurt het vaker en slaat de motor nauwelijks aan. De storing is dus erger geworden. Na het vervangen van het relais blijven de codes 12, 42 en 55 terugkomen. Code 11 is al gewist, maar de andere codes blijven aanwezig. De accu is leeg en soms start hij helemaal niet. En als hij wel start, duurt het maar een minuut of twee. Het lijkt alsof hij accelereert en uiteindelijk weer uitslaat. Kan iemand me helpen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2902 door handmatig-mechanisch
Nu herinner ik me dat ik ooit een soortgelijk probleem had met een Voyager, alleen weet ik niet meer welk model het was. Het symptoom was dat hij plotseling niet meer aanging en de spanning in het relais wegviel. Ik heb het over het uitschakelrelais, dat is het relais dat naast de accu zit, en het probleem was dat de spanning die het relais activeerde wegviel omdat de kabels die verbonden zijn met de scheursensor geaard waren. Ik weet niet of je het weet, maar dit signaal geeft de PCM (computer) de opdracht om het uitschakelrelais te activeren. Controleer het en veel succes.

Mexico

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #3032 door handmatig-mechanisch
Hallo, kunt u mij vertellen wat de codes 12, 42 en 55 betekenen, want ik weet ze nu niet meer. Ik zou graag willen weten of u in die tijd niet met uw auto bent gebotst, of dat u op wegen met veel kuilen of zeer slechte wegen hebt gereden. Zo ja, controleer dan de startonderbreker. Die zou kunnen zijn geactiveerd. Hij zou zich in de motorruimte of aan de zijkanten achterin de auto moeten bevinden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9283 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: voyager 89 brandstoftoevoer valt uit na een
Mij is ongeveer hetzelfde overkomen met mijn Voyager, alleen heb ik de slangen vervangen die van de benzinetank komen. Toen ik ze verving, lette ik er niet op en zette ik ze achterstevoren, waardoor hij niet aansloeg. Ik verving ze opnieuw en hij sloeg wel aan, maar zoals je al zei duurde het lang voordat hij aansloeg. Ik liet de tank weer zakken en zag dat er een slang tussen de tank en het chassis was gekomen. Het was een heel dunne slang. Ik weet de afmetingen niet, maar het lijkt me dat het twee slangen van een liter zijn en nog een kleinere. Die kleine slang was degene die geplet is. Heb je het benzinefilter al vervangen, maar probeer je de originele te gebruiken? Ik hoop dat mijn antwoord helpt. Zo ja, dan kunnen we elkaar in ieder geval helpen.