Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Corsa C met code P0130

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28153 door handmatig-mechanisch
Chevrolet Corsa C met code P0130 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een probleem met een Corsa C uit 2003. Het motorstoringslampje gaat branden en geeft code P0130 weer, wat verwijst naar de lambdasonde. Het probleem met de auto is dat hij meer brandstof verbruikt, vermogen verliest als hij warm is en de neiging heeft af te slaan. Ik heb de bobine, bougiekabels, bougies, luchtinlaat, brandstofpomp en de lambdasonde gecontroleerd, maar de storing blijft bestaan. Wat zou het nog meer kunnen zijn?
Hartelijk dank voor jullie hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28158 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Corsa C met code P0130
Het zou de katalysator kunnen zijn, die verstopt is of in slechte staat verkeert. Controleer ook de krukaspoelie, aangezien dit voertuig de neiging heeft om slijtage te veroorzaken in de sleutelbehuizing, wat het punt vertraagt of vervroegt, meer benzine verbruikt, het mengsel niet goed is en een storing in de lambdasonde veroorzaakt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28165 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Corsa C met code P0130
Toen ik de scangegevens bekeek, bleek het mengsel arm te zijn. Ik zal de poelie en de omvormer controleren en de resultaten laten weten. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28189 door handmatig-mechanisch
Controleer de bougies. Als ze zwart zijn en de scanner een arm mengsel aangeeft, is de sensor mogelijk beschadigd. Ik had een probleem met een Chevy 500, en voor zover ik heb gezien, houden de meeste Chevy's rekening met het signaal van de lambdasonde. Als deze beschadigd is, stuurt hij te veel brandstof. Ik heb deze code opgezocht en in een blogpost stond dat de sensor detecteert of het lambdasondesignaal langer dan 20 seconden lager is dan 0,4 V. Voer de relevante tests uit en veel succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28208 door handmatig-mechanisch
Hé neef, als de P130-code verschijnt, kan dat komen door wat je al hebt gecontroleerd: je ZUURSTOFSENSOR werkt niet!!!! Er is een probleem met het sensorcircuit. Wat je kunt doen, is kijken naar het spanningsverschil. Dit zou tussen de 0,1 en 0,9 V moeten liggen. Bekijk de zuurstofsensor op YouTube, daar zie je hoe deze werkt en hoe je deze kunt controleren. Het is echter beter om de sensor te vervangen of schoon te maken met een gasklephuisreiniger.