Zoek MDM

Bulletin

Renault Kangoo 1.9 D

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28094 door handmatig-mechanisch
Renault Kangoo 1.9 D Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een probleem met een Renault Kangoo diesel. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Tijdens het rijden gaat het lampje van de weerstanden of gloeibougies branden en de bus schakelt over naar noodstop en rijdt niet harder dan 100 km/u. Als ik de diagnose-unit erin zet, krijg ik een foutmelding bij het gaspedaal. Ik heb de foutmelding gewist en ben gaan testen, maar hetzelfde gebeurt opnieuw. Ik stop, trek de stekker van het gaspedaal eruit en steek hem er weer in. Alles is in orde en daar is het probleem. Ik heb het pedaal nu twee maanden later al twee keer vervangen en opnieuw heb ik hetzelfde probleem. Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28098 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Kangoo 1.9 D
Hallo, heeft uw auto een gemotoriseerde vlinderklep of gasklephuis? Er kunnen twee dingen aan de hand zijn: of het zit in de bedrading van het pedaal naar de injectiecomputer, of de vlinderklep is kapot. Probeer eerst de gemotoriseerde vlinderklep schoon te maken, haal hem uit elkaar en was hem met een gasklephuisspray. Als u iemand kent die bekend is met hetzelfde systeem, vraag dan of hij/zij u zijn/haar vlinderklep kan lenen, ruil hem om en probeer het. Als de andere unit een defecte vlinderklep heeft, zit de fout binnenin. Het nadeel is dat ze niet gedemonteerd kunnen worden, ze zijn elektronisch.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28102 door handmatig-mechanisch
Oké, bedankt vriend, ik ga het proberen zoals je me hebt verteld en zodra ik iets weet, schrijf ik je.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28114 door handmatig-mechanisch
Hallo.
Goedenavond. Ik kan u adviseren om eerst de gloeibougies te controleren, of ze gewoon te vervangen, zelfs als ze er goed uitzien. Ten tweede, afgaande op het symptoom dat u mij geeft, is het zeer waarschijnlijk dat de gloeibougies onbedoeld activeren wanneer het lampje aangaat, wat voortijdige verbranding en een vermogensverlies veroorzaakt.
Succes en beantwoord gerust uw vragen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28122 door handmatig-mechanisch
Hallo bombi05 .. kijk eens naar dat probleem, het is erg duur, weet je wat je moet doen om het op te lossen zonder handvat? .. je pakt het vast en haalt de afdekking van de zekering die in de motor zit eraf, daar zie je een aantal relais, nou ja, een van de kleine zwarte relais is degene die het elektronische gaspedaal en de bougies aanstuurt, je moet deze met een kabel overbruggen en dat is alles, probleem opgelost .. om te weten welk relais het is, zet je het contact aan en verwijder je er een, als de lampjes op de weerstand uitgaan, is het die ... het probleem is dat als je de truck uitzet, het geheugen naar de PCU gaat, maar door hem over te springen, wordt hij altijd geconfigureerd ... succes !!