Zoek MDM

Bulletin

Ford Explorer 95 4.0 CONTROLEMETERS en CATALIZA-lampje

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28029 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Explorer 95 4.0 CHECK GAGES en CATALIZA-lampje
Nou, wat de katalysator betreft, ik heb je al verteld dat je die moet vervangen. Als het CHECK GAGES-lampje nu gaat branden, kan het de lambdasonde zijn die niet goed werkt, vooral als die in de katalysator zit. Dat is waarschijnlijk het probleem. Of een andere sensor die niet werkt of gewoon losgekoppeld is. Ik raad altijd aan om, voordat je een auto koopt, iemand die je vertrouwt, bij voorkeur een monteur of iemand met kennis op dit gebied, de auto te laten controleren voordat je de papieren in orde maakt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28030 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Explorer 95 4.0 CHECK GAGES en CATALIZA-lampje
Als het een lambdasonde of een andere sensor is, moet het motorstoringslampje dan wel of niet gaan branden? Ik ben monteur, maar ik heb niet veel ervaring met Fords.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28031 door handmatig-mechanisch
CONTROLEER METERS = CONTROLEER DE CONNECTOREN VAN DE SENSOREN, DE VACUÜMSLANGEN EN HET VERDAMPINGSSYSTEEM. Er is ook een mogelijkheid dat er een probleem is met de benzinemeter. Je moet controleren of de tank echt vol is of niet, of dat de waarde vol aangeeft en tijdens het rijden plotseling daalt. Er is dus een variatie... Bovendien kan het lampje CONTROLEER METERS gaan branden omdat een accupool los zit. Ik raad je daarom aan om deze goed te controleren en vergeet niet de zuurstofsensor te controleren; deze werkt mogelijk niet naar behoren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28033 door handmatig-mechanisch
Als het een defecte lambdasonde was, zou dat dan de reden kunnen zijn dat het lampje van de katalysator gaat branden? Als het de sensor is die achter de katalysator aan zit...?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28034 door handmatig-mechanisch
Het probleem ligt mogelijk bij de katalysator en niet bij de sensor, aangezien auto's met een katalysator twee sensoren hebben. Deze controleren alleen de katalysator.
Met vriendelijke groet