Zoek MDM

Bulletin

Ford Explorer 95 4.0 CONTROLEMETERS en CATALIZA-lampje

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28035 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Explorer 95 4.0 CHECK GAGES en CATALIZA-lampje
Ik weet het en ik ben er bijna zeker van dat het de katalysator is, omdat het lampje daarvan brandt en er geen tekenen zijn dat deze in de uitlaat werkt... maar het lampje van de controlemeter baart mij zorgen, de reparatie zou wel eens heel duur kunnen worden en er is ook een klein olielek in het voorste differentieel... groeten

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28037 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Explorer 95 4.0 CHECK GAGES en CATALIZA-lampje
Hallo Pablo, elk merk heeft een eigen manier om storingen aan te geven, zowel tijdens de werking als bij kritieke vloeistoffen. Je kent vast wel de CHECK ENGINE-functie, de Check Trans (controleer de transmissie), een symbool zoals een sleutel of slot (de startonderbreker is geactiveerd), en bij de nieuwe Fiats een oranje lampje (wat aangeeft dat het lampje is doorgebrand). Bij Ford staat de Check Gauges voor Check Clocks. Voor zover ik weet wordt deze functie geactiveerd als de motortemperatuur hoog is, het brandstofpeil laag is, de oliedruk laag is en ik denk dat het oliepeil laag is, de accu bijna leeg is of de dynamo geen signaal geeft. Deze functie is bedoeld om te waarschuwen dat een bepaalde waarde buiten het normale bereik valt. Controleer deze signalen en, indien mogelijk, ook je sensoren. Groeten en succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28038 door handmatig-mechanisch
Morgen ga ik met de huidige eigenaar een proefrit maken, om de auto te forceren en zo te beslissen of ik hem koop of niet. Eerst gooien we er benzine in. Als dat de reden is waarom het lampje gaat branden, dan zou het lampje weer uit moeten gaan. De rest van de waarden zijn in orde. Wat me ook opviel, is dat de temperatuur bijna niet steeg, maar de motor ook niet heet werd. Dan laat ik het je weten als ik zeker weet wat er mis is. Groeten allemaal en bedankt voor jullie bijdragen. Als je nog andere ideeën hebt, laat ik het weten. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28056 door handmatig-mechanisch
Wolfi heeft gelijk, de controlemeters waarschuwen je als een indicator niet werkt of als er een mechanisch onderdeel kapot is dat daar een signaal naartoe stuurt. De katalysatoren worden alleen vervangen omdat deze uit chemisch geactiveerd serum bestaan ​​en als ze kapot gaan, doen ze niets. Deze storing kan in het voertuig optreden als een storing in de zuurstofsensor, omdat deze het signaal verzadigt. De sensor kan op een andere manier worden getest met een tester.