Zoek MDM

Bulletin

Ford Explorer 95 4.0 CONTROLEMETERS en CATALIZA-lampje

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28023 door handmatig-mechanisch
Vrienden, ik vertel jullie dat ik een Explorer XLT uit 1995 ben gaan bekijken om hem te kopen en het lampje brandde:

METERS
Katalysator

. Hij was bijna leeg, sterker nog, de dynamo was optimaal gevuld, de oliedruk was normaal en de temperatuur liep licht op, verder was alles in orde... Als iemand met ervaring me kan adviseren, moet de katalysator vervangen worden? Of kan hij schoongemaakt worden? Ik verzoek jullie me te helpen voordat ik de deal met de eigenaar sluit --- groeten aan allen en bij voorbaat dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28024 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Explorer 95 4.0 CHECK GAGES en CATALIZA-lampje
Hallo, controlemeters zijn de indicatielampjes die aangeven dat een van de instrumenten niet werkt. Wees voorzichtig, het betekent niet letterlijk dat een mechanisch onderdeel niet werkt.

In het geval van de katalysator kan deze niet worden schoongemaakt, mijn vriend, hij bevindt zich in de uitlaatpijp of het uitlaatspruitstuk, afhankelijk van het geval. De enige manier is om de katalysator te vervangen. In sommige gevallen verwijderen ze ze als ze het originele of exacte onderdeel niet kunnen krijgen. Wat ze doen is hem vervangen door een exemplaar van mindere kwaliteit of hem simpelweg vervangen door een demper en dat is alles. Het hangt allemaal af van het geval, want als je lambdasonde daar zit, moet je een aanpassing doen. Ik hoop dat ik je geholpen heb.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28026 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Explorer 95 4.0 CHECK GAGES en CATALIZA-lampje
Maar heeft het ene lampje niet iets met het andere te maken? En kan de brandstofmeter gaan branden als de brandstof bijna op is? Bedankt!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28027 door handmatig-mechanisch
Nee, niet vanwege het lage brandstofpeil, maar je hebt het over
de CHECK GAGES.
Katalysator,

CHECK GAGES
-lampje gaat branden en er is nog een lampje voor de katalysator.

Is dat wat je me probeert te vertellen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28028 door handmatig-mechanisch
ja... dat is het