Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 306 XR distributieriem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2802 door handmatig-mechanisch
Peugeot 306 XR distributieriem Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo... nou, allereerst wil ik iedereen begroeten, want ik ben hier nieuw, en ten tweede had ik problemen met de riem van mijn Peugeot 306 XR. 1800cc en 8 kleppen. Nou, de riem is gebroken met alle gevolgen van dien. Ik geloofde de vorige eigenaar waarschijnlijk niet toen hij zei dat hij net vervangen was, maar ach. Ik heb de cilinderkop al gerepareerd en alles weer in elkaar gezet, maar ik kan de markeringen om de riem op zijn plaats te zetten niet vinden. De markering op de krukaspoelie is duidelijk en ik heb er geen problemen mee, maar van de nokkenaspoelie weet ik niet waar die zit??? Die heeft één punt aan de binnenkant en een ander aan de buitenkant??? Weet iemand waar die punten horen? Bedankt voor de hulp, maar ik heb dit niet af kunnen maken en ik wil niet weer proberen schade te voorkomen...
Bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2813 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 306 XR distributieriem
Hallo, ik hoop dat de afbeelding duidelijk voor u is.
Naast de distributiepennen moet u ook naar de markeringen op de riem kijken.
Op de krukas is het goede gat 8 mm.
Het allerbeste

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2814 door handmatig-mechanisch
Hallo goede avond, het is makkelijk en het is niet makkelijk. Voor wie het heeft geoefend is het makkelijk, voor wie het niet heeft wordt het moeilijk. Nou, hier zijn mijn opmerkingen: de poelie laat je de punt van de krukas zien. Als je de punt van de nokkenas niet kunt vinden, verwijder dan voorzichtig het kleppendeksel, verplaats de krukas een beetje naar rechts of links en verplaats de nokkenas vervolgens voorzichtig met een mes totdat je in de 04-cilinder ziet dat de twee kleppen in balans zijn, dat is de punt van de nokkenas. Verplaats de krukas weer naar de markering op de poelie, leg de riem erop en geef hem een beetje speling, want als je hem te strak spant, krijg je problemen en andere dingen. Nou, ik hoop dat ik je veel heb geholpen, doei, een knuffel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2816 door handmatig-mechanisch
Hoi...

Bedankt allebei. Nou, ik heb het hier opgezocht en de handleiding gedownload om de auto te stoppen en alles stond erin... Ik bedoel, hij startte!!!! en hij werkt perfect. Nogmaals bedankt!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2824 door handmatig-mechanisch
Houd altijd de basisprincipes van het afstellen van een verbrandingsmotor in gedachten...