Zoek MDM

Bulletin

Stratus 2000 Mexicaanse Cascabelea

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2800 door handmatig-mechanisch
Stratus 2000 Mexican Cascabelea Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, kan iemand mij helpen...?, Ik heb een Stratus uit 2000 die rammelt. Verschillende monteurs hebben de motor gecontroleerd, maar ze hebben het probleem niet gevonden. Als ik hem koud start, werkt hij perfect, maar als de temperatuur de helft van de indicator bereikt, verliest hij vermogen en begint hij te rammelen. Ik heb erover gelezen en wat ik heb ontdekt, is dat er een klopsensor is die de sensor regelt, maar ik wil graag weten of ik deze moet vervangen of dat het probleem door iets anders wordt veroorzaakt. De monteurs vertellen me dat het niet de sensor is. Eerlijk gezegd weet ik niet meer wat ik ervan moet denken. Ik heb de motor laten controleren en ze vertelden me dat hij als nieuw is vanwege de compressie die hij heeft. Het probleem lijkt dus niet te liggen aan motorslijtage. Het is logisch, want ik zorg goed voor mijn auto en ik let altijd op eventuele bijgeluiden. Daarnaast ververs ik de olie en laat ik de motor heel regelmatig afstellen.

Let wel, ik heb de bougiekabels en bougies al twee keer vervangen. Ik heb zelfs hele dure bougies gekocht waarvan mij werd verteld dat ze heel goed waren, maar niets hielp. De auto is nog steeds hetzelfde.

Groeten, en ik hoop dat u mij kunt helpen. Ik stel uw reacties op prijs, met een kopie naar dit e-mailadres:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2810 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Stratus 2000 Mexican Cascabelea
HALLO, HEB JE NIET GEMERKT OF ER ZWARTE ROOK UIT DE UITLAAT KOMT ALS DEZE HET NIET DOET? JE GEEFT NIET AAN OF JE DE SCANNER AL GEÏNSTALLEERD HEBT?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2820 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Stratus 2000 Mexican Cascabelea
Het kloppen van de motor kan te wijten zijn aan de brandstof die u gebruikt. Het is verstandig om een additief in de brandstoftank te gebruiken en te testen of het probleem is verminderd. De klopsensor werkt alleen als er een motorgeluid is zoals u dat heeft. Hij stuurt een signaal naar de computer en meldt dat er een motorgeluid is en dat de nodige maatregelen moeten worden genomen om motorschade te voorkomen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2827 door handmatig-mechanisch
Sorry dat ik dat niet heb vermeld, maar ze hebben inderdaad al een scantest op mijn auto uitgevoerd, en volgens wat daaruit blijkt is de auto perfect en heeft hij geen problemen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2828 door handmatig-mechanisch
Ik heb de rook al gecontroleerd en het laat niets zien, het enige wat ik heb opgemerkt en dat ik heb vermeld aan de monteurs die het hebben gecontroleerd, is dat wanneer de auto een tijdje heeft gedraaid, de hitte die in de motor wordt gevoeld erg sterk is, maar een elektricien heeft het al gecontroleerd en vertelt me dat het hele koelsysteem in orde is, sterker nog, ze hebben de radiator al schoongemaakt en ik heb er antivries in gedaan en ze hebben het lampje gecontroleerd, ik heb de opmerking aan de monteur gemaakt omdat afgezien van het feit dat het erg heet aanvoelt, de temperatuurmeter altijd in het eerste 1/4 van de indicator stond en nu staat hij altijd op 1/2, dat wil zeggen, hij is nog 1/4 omhoog gegaan, maar de elektricien zei dat 1/2 normaal was en dat die auto's altijd erg heet zijn, het feit is dat zelfs als ik in de auto zit, ik de hitte mijn voeten voel bereiken nadat ik de auto een tijdje heb gehad, ik weet niet of dit er ook iets mee te maken heeft.

Groeten.

Let op, ik heb altijd premium benzine gebruikt.