Zoek MDM

Bulletin

Het zal voor ons, die het nog niet kennen, interessant zijn!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #27964 door handmatig-mechanisch
Nou, vrienden, we hebben allemaal wel eens dezelfde vraag over wat sneller gaat, een diesel of een benzineauto. Ik zou graag willen dat degenen die het weten hun mening hierover geven, en daarvoor zal ik een situatie schetsen: een TDI-auto van 130 pk en een TSI-auto van 130 pk, van hetzelfde merk en model. Welke van de twee zou sneller gaan?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #27969 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedemorgen.
Als u met "wat verder zou gaan" de vermogensrespons bedoelt, zou die merkbaarder zijn bij benzinemotoren, aangezien deze motoren gebaseerd zijn op de explosie van het mengsel (lucht/benzine) en dieselmotoren op verbranding (lucht/diesel), waardoor hun respons progressiever zou zijn.
Als u met "wat verder zou gaan" het brandstofverbruik bedoelt, dan zijn de twee motortypen tegenwoordig, dankzij elektronische brandstofinjectie, vergelijkbaar qua verbruik. Het ergste is dat benzine nu duurder is, wat momenteel het grootste obstakel is.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #27984 door handmatig-mechanisch
Als u met "welke meer rijdt" de afstand bedoelt die ze zouden afleggen met een volle tank, dan kan ik u alleen maar vertellen dat er regels zijn die bij voertuigen moeten worden gevolgd, en een daarvan is de afstand die ze moeten afleggen met een volle tank, en daar zou geen verschil in zijn. Bovendien, als ze van dezelfde fabrikant zijn, kun je de prestaties alleen meten aan de hand van de brandstoftankinhoud, en dat zou dan moeten gelden voor twee voertuigen met dezelfde cilinderinhoud of, zoals u het noemt, hetzelfde vermogen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28001 door handmatig-mechanisch
Ik bedoel, wie zou het snelst rennen als de maximale snelheid bereikt zou worden?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28012 door handmatig-mechanisch
De maximumsnelheid is meestal hetzelfde: benzineauto's kunnen 220 kilometer per uur halen, net als dieselauto's van hetzelfde merk, model en cilinderinhoud. Het verschil is dat de acceleratie, reactie en de lengte van de versnellingen verschillen. Bovendien zijn benzineauto's ontworpen voor kracht en benzineauto's voor snelheid. Maar als je ze op de weg zet, bereiken ze allebei dezelfde snelheid, maar de benzinemotor bereikt die als eerste. De acceleratie van dieselauto's is trager, hoewel ik een ingebouwde turbo heb.