Zoek MDM

Bulletin

verstopte katalysator

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden - 13 jaar en 11 maanden geleden #27935 door handmatig-mechanisch
Verstopte katalysator Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, kan ik iets doen aan de verstopte katalysator? Schoonmaken, een klein gaatje maken
of iets anders. Aangezien ik denk dat het duur is om een ​​nieuwe te plaatsen, en als het mogelijk is, hoe kan ik dat dan doen? De auto is een Laguna 2000.i uit 1995 met 115 pk benzinemotor.
Laatst bewerkt: 13 jaar 11 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #27946 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmatige monteur op het onderwerp Re: Verstopte katalysator
Ja, het is meestal een duur onderdeel. Ik heb een Volvo S 70 en die was niet verstopt, maar de keramische klep kwam los en maakte veel lawaai. Ik heb hem gedemonteerd, doorgezaagd, de keramische klep verwijderd en hem vervolgens opnieuw gelast. Ik weet niet of ik later door de APK kom, maar ik denk dat ik er pas in januari problemen mee krijg, zolang ik de auto maar goed warm houd. Het is namelijk een Safran-motor met twee Landas-sensoren, en die geven geen foutmeldingen.
Ik hoop dat mijn bericht helpt. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28055 door handmatig-mechanisch
Doe het volgende voordat u de katalysator verwijdert: ga de weg op en rijd 4 of 5 km met een hoog toerental in een lage versnelling, zodat de katalysator rood kleurt. Rijd na de 5 km nog 2 of 3 km normaal en voer de test opnieuw uit.
Op deze manier wordt alle reststof in de katalysator verbrand en komt deze via de uitlaat naar buiten. Normaal gesproken raken de katalysatoren verstopt door veel stadsverkeer en is er niet genoeg tijd om de katalysator voldoende op temperatuur te laten komen. De katalysator begint te werken bij 300 graden Celsius.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28058 door handmatig-mechanisch
Als je het wilt verwijderen, kun je het gewoon doorsnijden en een buis lassen. Niets ingewikkelds, maar de gassen komen via het dak naar buiten als ze je gassen controleren en je zult het toch moeten vervangen. Geef dus liever geld uit en vervang het.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28059 door handmatig-mechanisch
Als het de Reno is met een katalysator op het inlaatspruitstuk, kun je deze doorsnijden, er een buis in plaatsen en een alternatieve, niet al te dure katalysator kopen en deze lager plaatsen. Je kunt hem ook breken en de keramiek verwijderen om te voorkomen dat de buis vast komt te zitten.