Zoek MDM

Bulletin

Veel rook in dieselauto, help!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27959 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Te veel rook in een dieselauto, help!!!
Met vriendelijke groet, eerst moet je kijken wat voor motortype het is en of er elektronische, common-rail of mechanische injectoren in zitten, zodat je je auto kunt diagnosticeren. Als het elektronisch is, moet je hem laten uitlezen om te zien wat er in het systeem zit. Bedankt, Jaimeji.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27963 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Te veel rook in een dieselauto, help!!!
Ik hoop dat ik niet te veel herhaal, maar hartelijk dank voor jullie antwoorden. Nou, de injectie wordt geproduceerd door een pompverstuiver. Als ik dan alle versnellingen onder druk zet en het gaspedaal intrap, ben ik een beetje bang, want ik ben bang dat ik hem kapot maak, want het is een dieselauto, en de ergonomie is nieuw en zeer recent vervangen. Groeten!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27982 door handmatig-mechanisch
Als de auto laat start, zijn de injectoren waarschijnlijk de boosdoener. Als het goed is, moet je de motor in alle versnellingen flink aandraaien, want het is goed mogelijk dat er gewoon roet in de uitlaat zit. De turbo kan ook niet worden uitgesloten, dus hij laadt goed op. Succes... vraag gerust naar alles...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28000 door handmatig-mechanisch
Hallo!! Het klopt dat de auto alleen rookt bij lage snelheden en als ik gas geef. Het probleem is dat ik niet hard durf te schakelen, uit angst de motor te beschadigen. Is er een risico voor de motor als ik dat doe?