Zoek MDM

Bulletin

Veel rook in dieselauto, help!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27905 door handmatig-mechanisch
Dieselauto rookt veel, help! Geplaatst door manual-mecanica
Hallo!! Nou, het blijkt dat ik een 110 pk Golf IV TDI 1.9 heb, en als ik het gaspedaal intrap om te kijken hoe de auto reageert, komt er veel rook uit de uitlaat. Ik denk dat de rook grijs of zwart is, en dat het alleen rookt als hij heel, heel laag in de toeren zit of als ik het gaspedaal helemaal intrap om te kijken hoe hij reageert (ik ga nooit boven de 3500 tpm). Is dit probleem zorgwekkend?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27925 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Te veel rook in een dieselauto, help!!!
Hoi, mij is hetzelfde overkomen en het was verkoold. Ik heb er een paar kilometer mee gereden in de vierde versnelling en toen was het prima. Zo niet, dan moet je naar een monteur, want er kunnen problemen zijn met de klepafdichting. Met vriendelijke groet en succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27929 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Te veel rook in een dieselauto, help!!!
Hallo vriend, het zijn waarschijnlijk de injectoren die versleten of niet goed gekalibreerd zijn, maar voordat je ermee aan de slag gaat, vervang dan eerst het luchtfilter en test het. Als het probleem aanhoudt, is dat het eerste wat ik je heb verteld.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27944 door handmatig-mechanisch
Hallo, hartelijk dank voor jullie antwoord, Alcri. Het luchtfilter blijkt nieuw te zijn, dus dat kan het niet zijn. Ik denk dat het eerder de injectoren zijn, aangezien het volkomen logisch is dat ze rook afgeven als ik ze indruk, dus ik denk dat dat het is. Hartelijk dank allebei, echt waar.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27948 door handmatig-mechanisch
Als ik jou was, zou ik proberen om de auto vanaf de eerste versnelling op gas te laten gaan. Als je namelijk nooit hoger dan 3500 toeren hebt gereden, zitten de EGR en het inlaatspruitstuk waarschijnlijk vol met koolstof.