Zoek MDM

Bulletin

Citroen xara picaso 1.8 16 v benzine corr distrib

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27900 door handmatig-mechanisch
Hallo, kan iemand me helpen? Ik heb de dynamoriem gebroken en bij de garage vertelden ze me dat die vastzit aan de distributieriem en dat ik de motor heb gebroken. Die moet opengemaakt en gerepareerd worden, inclusief de kleppen, de cilinderkop, enzovoort. Ik zit zonder werk en heb geen geld. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb enige mechanische kennis en wil graag weten of ik het zelf kan doen, of waar ik informatie kan vinden over hoe ik dit kan repareren. Kan iemand me alsjeblieft helpen? Ik zou het erg waarderen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27901 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Citroen Xara Picasso 1.8 16 V benzine, gedistribueerd
Wat moet je demonteren?
Alleen de cilinderkop of de hele motor?
Kun je me een foto van de motor sturen, zodat ik kan zien hoe die eruitziet, want het demonteren van de cilinderkop is niet moeilijk. Nou, ik wacht op je antwoord.
Nog iets anders? Kom je uit Chili?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27904 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Citroen Xara Picasso 1.8 16 V benzine, gedistribueerd
Bedankt voor je interesse. Eerlijk gezegd weet ik er niet veel van. De garage heeft de motor niet opengemaakt om erachter te komen, maar ze zeggen dat toen de distributieriem brak en scheef kwam te staan, de kleppen vastliepen en geopend moesten worden. Ik neem aan dat dat normaal is als de riem breekt, of zou het vervangen van de riem en het goed doen de motor kunnen starten? Ik wacht op je reactie en bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27907 door handmatig-mechanisch
Hoi, nou, wat de monteur je vertelde klopt. Moderne auto's zijn erg kwetsbaar, dus als je de distributieriem breekt, gebeurt er hetzelfde met jou. Als de poelies beschadigd zijn, moet je ze eruit halen en nieuwe plaatsen. Denk niet dat het plaatsen van een nieuwe riem de auto start. Sterker nog, ik raad het af om het te proberen; je zou nog grotere schade kunnen veroorzaken. Wat de reparatie betreft, nou, die is duur, maar als je een vriend hebt die monteur is en naar de auto kan kijken terwijl jij hem uit elkaar haalt om hem te repareren, is dat nog beter. Maar ik weet zeker dat je het zelf kunt doen, met geduld en tijd. Veel succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27923 door handmatig-mechanisch
Woon je niet in Chili?
Morgen stuur ik je twee foto's van de Exara-distributieriem. Je hebt het bouwjaar niet genoemd.