Zoek MDM

Bulletin

Hallo allemaal, ik heb problemen met mijn Jeta 95

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2950 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Hallo allemaal, ik heb problemen met mijn 95 jeta
Hallo, als je een eenpuntsmotor hebt, controleer dan de basissteun. Deze is van rubber en zuigt mogelijk lucht door de carrosserie. Het zou ook de temperatuursensor kunnen zijn die een foutief signaal naar de regeleenheid stuurt en alle injectieparameters wijzigt. Controleer dit en laat het me weten, Alf.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2983 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Hallo allemaal, ik heb problemen met mijn 95 jeta
Wauw, kortsluiting, zo had ik het nog niet gezien. Ik heb alle sensoren gecontroleerd, maar ik heb de temperatuursensoren er niet eens afgehaald. Ik heb ze zo makkelijk genegeerd, maar ik ga ze controleren. Heel erg bedankt voor je steun, succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2990 door handmatig-mechanisch
Je auto heeft een Delco (stroomverdeler). Zou het kunnen dat de kap gescheurd is of dat de opneemspoel kapot is? Wat de sensor betreft, probeer direct een andere, dat is beter en veiliger.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2997 door handmatig-mechanisch
Wat betreft de storing die u beschrijft, denk ik dat u eerst moet controleren of de lambdasonde goed werkt. Deze veroorzaakt dit soort storingen (te rijk mengsel, te arm mengsel). Een te rijk mengsel vervuilt de olie snel en degradeert deze, waardoor de auto gaat stikken. Een arm mengsel zorgt voor pingelen, vermogensverlies en een onregelmatige acceleratie. Controleer dit. Als u het niet weet, kan ik u vertellen hoe u het moet doen. Controleer ook de toevoer van de injectoren of dat ze niet open blijven staan. Het is raadzaam om ze naar een laboratorium te sturen om ze goed te laten controleren met de juiste apparatuur. Als u de juiste apparatuur hebt, kunt u een injectorbalanceringstest uitvoeren. De uitslag geeft u de diagnose. Controleer op dezelfde manier de temperatuursensor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3031 door handmatig-mechanisch
Bedankt mechanicbeto, de waarheid is dat het probleem daar moet zitten. Iets zegt me dat het er is, maar ik weet niet hoe ik het moet controleren. Zou je zo vriendelijk willen zijn om me te leren hoe ik dat moet doen? Alvast bedankt voor de tip, ik zei al dat het er is. Het komt doordat het 's ochtends rammelt en rookt, en als het warm is, lijkt het alsof het plotseling stikt en veel zwarte rook afgeeft. Ik hoop op je suggestie. Succes. DAG.