Zoek MDM

Bulletin

waterpomp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 maanden geleden #2783 door handmatig-mechanisch
waterpomp Geplaatst door manual-mecanica
Hoe kan ik de waterpomp vervangen van een Dodge Neon uit 2000 met een 2.0L-motor? Er is weinig ruimte om te werken.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2812 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: waterpomp
HALLO. Je moet bijna de hele zijkant demonteren, de steun van de hydraulische pomp verwijderen, de volgpoelie om bij de distributieriem te komen, je moet deze verwijderen, evenals de spanner, de basis en de nokkenaspoelie, en dan nog een onderste deksel verwijderen om de pomp los te draaien. ZOALS JE ZIET, IS HET EEN CIRCUS, HET IS HELEMAAL NIET MAKKELIJK. IK RAAD JE AAN OM HET TE LATEN VERVANGEN DOOR IEMAND DIE WEET HOE JE HET OP TIJD MOET VERVANGEN. ANDERS KUNNEN DE KLEPPEN VERSTOPT RADEN EN WORDT DE SOEP DUURDER DAN DE GEHAKTBALLEN. IK HOOP DAT IK JE GEHOLPEN HEB. P.S. DE DISTRIBUTIERIEM IS WAT DE POMP LAAT DRAAIEN.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2870 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: waterpomp
BEDANKT VOOR JE ANTWOORD, HET IS NU OPGELOST. IK HEB DE HANDLEIDING VAN DE AUTO GEDOWNLOAD EN HIER ZORGVULDIG IN GELEZEN. DAAROM HEB IK DE AUTO UIT ELKAAR GEHAALD EN DE NIEUWE POMP GEÏNSTALLEERD. OOK DE DISTRIBUTIERIEM VERVANGEN (VOLGENS DE HANDLEIDING WORDT DEZE VERVANGEN BIJ 168.000 KM.) EN DEZE AUTO HAD 160.850 KM OP DE teller. IK HEB OOK DE SPANNER VAN DE DISTRIBUTIERIEM VERVANGEN. HET WAS EEN BEETJE LAAT, IK DEED HET IN 2 DAGEN, MAAR HET WAS GEWELDIG OM NOG EENS 100.000 KM OF MEER TE RIJDEN. NOGMAALS BEDANKT EN WE ZULLEN ELKAAR OP DEZE MANIER BLIJVEN ONTMOETEN.