Zoek MDM

Bulletin

Geluidsratel middenkoppeling 2e-3e

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden - 13 jaar en 9 maanden geleden #27584 door handmatig-mechanisch
Ratelend geluid of misfire bij accelereren in de 2e-3e versnelling met halfkoppeling Insignia 2.0 turbo 4x4:

Hallo collega's, ik heb een probleem met mijn Insignia 2.0 turbo 4x4.

Met slechts 2000 kilometer op de teller heb ik een ander motorgeluid ontdekt waar ik niet blij mee ben. Ik vertel het jullie om te kijken of iemand er iets over weet:

Bij het wegrijden, wanneer ik van de eerste naar de tweede schakel, of van de tweede naar de derde, als ik dat doe terwijl ik accelereer en tegelijkertijd met de halfkoppeling speel, hoor ik een ratelend motorgeluid of misfire (je hoort zoiets als dit, maar dan heel snel: cla, cla, cla, cla, cla). De waarheid is dat het nogal ordinair klinkt, vooral gezien de verwachtingen van een 220 pk.

Laten we eens kijken of iemand me kan helpen en weet wat het zou kunnen zijn.

Bedankt en groeten.
Laatst bewerkt: 13 jaar 9 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27664 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Geluid uit het midden van de koppeling 2e-3e versnelling
Maakt het geluid als de koppeling helemaal is ingetrapt? Of klinkt het hetzelfde? Als je het doet zonder gas te geven, maakt het dan hetzelfde geluid?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27680 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Geluid uit het midden van de koppeling 2e-3e versnelling

kikemec schreef: Maakt het geen geluid als de koppeling volledig is ingetrapt? Of klinkt het hetzelfde? Als je het doet zonder gas te geven, maakt het dan hetzelfde geluid?

Hallo kikemec, bedankt voor je antwoord.

Als ik de koppeling helemaal intrap, hoor ik geen enkel geluid. Ook als ik normaal accelereer, maar met de koppeling half ingetrapt, hoor ik geen enkel geluid.

Nogmaals bedankt en groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27738 door handmatig-mechanisch
Het zou kunnen dat de veren van de koppelingsplaat los zitten. Het is mij een keer overkomen, en een andere keer kwam er iemand met zo'n geluid naar de garage, en die had de koppelingsplaat achterstevoren gemonteerd. Wat ook zou kunnen, is dat er wat speling in de aslagers zit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28090 door handmatig-mechanisch
Bedankt, maat, voor de ideeën en mogelijke oplossingen die je aandraagt.

Met vriendelijke groet.