Zoek MDM

Bulletin

Nissan Sentra GXE distributieketting GA16 motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #27560 door handmatig-mechanisch
Nissan Sentra GXE distributieketting GA16 motor Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb hulp nodig. Het blijkt dat de ketting van dit voertuig een geluid maakte bij het starten. Ik heb hem vervangen. Eenmaal gemonteerd, geeft hij geen compressie meer, hij gaf 50 lbs per cilinder aan, maar er zijn geen kromme kleppen. Hij is gecontroleerd. Heeft iemand een idee hoe ik de ketting moet synchroniseren? Ik heb het schema dat je hebt gestuurd gebruikt, maar het werkt niet. Wat doe ik verkeerd? Ik laat een foto achter van het type ketting dat deze Nissan gebruikt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #27569 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Sentra GXE distributieketting, GA16 motor
Plaats uw ketting zoals aangegeven in het diagram en controleer of deze correct is gesynchroniseerd. Gebruik hiervoor de klepoverlap van de vierde cilinder als richtlijn. Als dit correct is, draai de krukas dan 2 slagen en controleer nogmaals of deze correct is gesynchroniseerd.
Let op: uw motor is niet de GA16. Volgens de foto's is het de GA16DE met het VTC-systeem. Mogelijk is dit de motor die problemen geeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #27574 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Sentra GXE distributieketting, GA16 motor
Het is cruciaal om die ketting erop te leggen. Zorg ervoor dat de timing van de eerste ketting op alle drie de markeringen staat, en monteer dan de tweede. De timing van het dubbele tandwiel is niet hetzelfde voor de korte en lange ketting. Als er geen kromme kleppen zijn, is de krukas niet correct afgesteld.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #27600 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend... als je de distributie al hebt gemonteerd en het geeft je problemen, verwijder dan niet de onderste distributiekap, verwijder alleen de kopkap, zet de zuiger op BDP en plaats de kleine ketting met de kleppen overlappen en vergeet de markeringen... hiervoor moet je de 2 spanners verwijderen... klaar

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28342 door handmatig-mechanisch
:woohoo: Hallo, ik heb het probleem eindelijk opgelost. Ik had geen andere keus dan de cilinderkop te demonteren, de kleppen te stellen en de zuigerveren te vervangen. Het bleek dat deze auto slechts twee veren per zuiger heeft, en bij slecht onderhoud blijven ze gemakkelijk aan elkaar plakken en gaat er compressie verloren. Dit is wat er in dit geval gebeurde. Dank aan degenen die hebben bijgedragen. Het is een ervaring die je niet snel vergeet. Bedankt en met vriendelijke groet.