Zoek MDM

Bulletin

JETTA97 MAF-SENSOR

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27703 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: JETTA97 MAF SENSOR
Afhankelijk van het type storing dat uw auto vertoont, is het injectiesysteem van uw auto geavanceerder. In dit geval heeft uw auto mogelijk geen gemeenschappelijke stationairklep meer, maar is er een sensor ingebouwd, TPS genaamd, die in uw geval ook het stationair toerental van de auto regelt op basis van de verschillende belastingstoestanden van de motor. En elektronisch, omdat er geen stationairklep is, is het de computer die de gasklep opent in omstandigheden waarin de motor niet in toeren zakt en stopt, waardoor deze constant blijft.
De manier waarop u onderhoud moet uitvoeren, wat ze bij dealers over het algemeen niet aanraden totdat u het zelf raadpleegt, is door, zoals de andere collega al zei, met een spray of spuitbus die net zo of even vluchtig is als benzine of carburateurreiniger, de gasklep te besproeien en alle koolstofresten te verwijderen die overblijven door de verdamping van gassen uit het carter. Ik hoop dat u succes hebt, groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27746 door handmatig-mechanisch
De sensor die je met de pijl aangeeft, is niet de MAF-sensor, maar een elektronische gaspedaalsensor. De MAF-sensor is op de luchtslang achter het filter gemonteerd. Op de eerste foto zie je dat hij drie of vier draden heeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden - 13 jaar en 9 maanden geleden #27759 door handmatig-mechanisch

NEGRO84 schreef:

WAT IS ER HIER WEER AAN DE HAND? IK HEB FOTO'S GEMAAKT VAN WAT DE MAF-SENSOR VAN MIJN AUTO ZOU MOETEN ZIJN. ZOALS IK AL ZEI, MIJN AUTO IS EEN AMERICAN JETTA UIT 1997. IK HEB OOIT OOK DIT PROBLEEM GEHAD EN DAT ONDERDEEL DAT IK JE OP DE FOTO LAAT ZIEN, IS SCHOONGEMAAKT. VOLGENS EEN PAAR VRIENDEN ZEGGEN ZE DAT DIT DE MAF-SENSOR IS. DE WAARHEID IS DAT IK HEB GEZOCHT OM DIT ONDERDEEL TE DEMONTEREN, OMDAT IK HET NIET WIL VERSPILLEN OF DAT ER STUKJES UITVLIEGEN ALS IK HET ONDERDEEL ONTDEK. IK WAARDEER JE HULP ECHT.

[bijlage:1]C:\fakepath\MAF SENSOR JETTA 97.png[/bijlage]

[bijlage:1]C:\fakepath\MAF SENSOR JETTA 97.png[/bijlage]

Dat is niet de luchtmassameter (LMF), maar het gasklephuis. Controleer of er een relais met nummer 30 in de zekeringkast zit. Zo ja, overbrug het dan met een kabel tussen pin 30 (+) en 87 en kijk wat er gebeurt.
Laatst bewerkt: 13 jaar 9 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27832 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank allemaal. Zoals jullie zien, heb ik weinig ervaring met mechanica. Ik concentreerde me op een onderdeel dat niet de MAF-sensor was. Kikemec heeft mijn onwetendheid over wat de sensor is, opgehelderd. Hartelijk dank. Ik ga het gasklephuis en de MAF-sensor schoonmaken met carbiclin en dan kijken we of het kleine probleem van mijn auto is opgelost. Hartelijk dank allemaal. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27841 door handmatig-mechanisch
Dat is het gasklephuis! De MAF is degene die aan de luchtfilterkast vastzit. Je stationairloopprobleem zit in het gasklephuis. Maak het gewoon schoon bij elke afstelling.