Zoek MDM

Bulletin

JETTA97 MAF-SENSOR

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27532 door handmatig-mechanisch
JETTA97 MAF SENSOR Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, mijn vraag gaat over de MAF-sensor van een Amerikaanse Jetta uit 1997. Hoe onderhoud of reinig ik deze, aangezien het toerental van mijn auto varieert en mij is verteld dat het de eerder genoemde sensor is? Weet iemand hoe ik deze moet reinigen? Ik ben nieuw op het forum. Alvast bedankt. :P

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27593 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: JETTA97 MAF SENSOR
Kijk, alle MAF-sensoren zijn over het algemeen vergelijkbaar. De beste manier om ze schoon te maken is met een spray, zoals gasklephuisreiniger. Richt de spuit op de sensorfilamenten, maar wees uiterst voorzichtig, want je kunt ze beschadigen of breken. Doe dit vanaf een afstand van 30 tot 40 cm, met korte stoten. Laat het alleen drogen in direct zonlicht.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27667 door handmatig-mechanisch
Het is waar dat dit de eenvoudigste manier is om het schoon te maken, maar u moet wel uw stationairregelaar en uw inlaatlichaam controleren, omdat de flowmeter andere soorten storingen kan veroorzaken als deze vuil of defect zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27693 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank aan Antonio Campos en Kikemec voor hun advies. Ik heb het al gecontroleerd en mijn auto heeft geen standaard MAF-sensor, die lijkt op een cilinder. Ik zal een foto maken en die op het forum uploaden voor meer zekerheid. De auto slaat inderdaad niet meer over; hij blijft stabiel. Het enige probleem is dat het toerental begint te variëren wanneer ik de klimaatregeling aanzet. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27700 door handmatig-mechanisch

WAT IS ER HIER WEER AAN DE HAND? IK HEB FOTO'S GEMAAKT VAN WAT DE MAF-SENSOR VAN MIJN AUTO ZOU MOETEN ZIJN. ZOALS IK AL ZEI, MIJN AUTO IS EEN AMERICAN JETTA UIT 1997. IK HEB OOIT OOK DIT PROBLEEM GEHAD EN DAT ONDERDEEL DAT IK JE OP DE FOTO LAAT ZIEN, IS SCHOONGEMAAKT. VOLGENS EEN PAAR VRIENDEN ZEGGEN ZE DAT DIT DE MAF-SENSOR IS. DE WAARHEID IS DAT IK HEB GEZOCHT OM DIT ONDERDEEL TE DEMONTEREN, OMDAT IK HET NIET WIL VERSPILLEN OF DAT ER STUKJES UITVLIEGEN ALS IK HET ONDERDEEL ONTDEK. IK WAARDEER JE HULP ECHT.

[bijlage:1]C:\fakepath\MAF SENSOR JETTA 97.png[/bijlage]

[bijlage:1]C:\fakepath\MAF SENSOR JETTA 97.png[/bijlage]