Zoek MDM

Bulletin

Oliedrukverlies en turbo op VW BORA 1.8T '07

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 6 dagen geleden #27512 door handmatig-mechanisch
Olie- en turbodrukverlies bij een VW BORA 1.8T '07. Gepubliceerd door manual-mecanica
Er arriveerde een VW Bora 1.8t, aanbevolen door een goede klant. Het probleem begon na een lange rit. Op een gegeven moment tijdens de rit ging het olielampje branden. Hij stopte in de dichtstbijzijnde stad en ververste de olie; het lampje ging weer uit. Hij arriveerde op zijn bestemming, gebruikte de auto normaal, en op de terugweg ging het lampje weer branden en merkte hij een merkbare afname van het motorvermogen. Hij had al verschillende diagnoses gekregen (allemaal verschillend), en die zijn naar mijn mening niet geloofwaardig. Ik zou graag willen weten of iemand een soortgelijke ervaring heeft gehad en het heeft opgelost. Help me alsjeblieft. Ik zou enorm dankbaar zijn.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 6 dagen geleden #27514 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Oliedrukverlies en turbo VW BORA 1.8T '07
Controleer de turbo om te zien of deze goed smeert en of er geen verstopte turbo-olieleidingen zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 6 dagen geleden #27515 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Oliedrukverlies en turbo VW BORA 1.8T '07
Klopt de motor? Meer dan 2000 toeren per minuut? Meet de oliedruk. Verwijder de oliedruksensor en sluit een drukmeter aan. De druk zou laag moeten zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 dagen geleden #27576 door handmatig-mechanisch
Meet de oliedruk als het vermogen afneemt. Dit kan komen door een verstopte slang of gedraaid metaal. Dit geeft meer informatie dan alleen het lampje.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #27962 door handmatig-mechanisch
Hallo, verwijder het carter en controleer of de zuignap van de pomp verstopt zit. Verwijder deze, was hem goed en voeg synthetische olie toe.