Zoek MDM

Bulletin

gloeibougielampje flikkert

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #27422 door handmatig-mechanisch
Gloeibougielampje flikkert Geplaatst door manual-mecanica
Beste allemaal, ik heb een Hyundai H-1 diesel uit 1998. Ik start het contact en het waarschuwingslampje van de gloeibougies gaat branden, maar het gaat uit als de verwarmingstijd voorbij is. Het blijft knipperen en start niet. Mij is verteld dat het de kachel zou kunnen zijn, maar zou die zonder veel moeite moeten starten als hij eenmaal op temperatuur is, of niet? Ik waardeer jullie reacties!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #27438 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Gloeibougielampje flikkert
Controleer eerst met een stroomtester of er stroom naar de gloeibougies gaat. Als dat niet het geval is, controleer dan of er stroom uit de kachel komt. Als beide het geval is, controleer dan de bougies om er zeker van te zijn dat er geen doorgebrande bougies zijn. Bij sommige modellen blijft het knipperen terwijl er doorgebrande bougies zijn. Controleer dit en laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #27468 door handmatig-mechanisch
De werking van dat lampje is een beetje ingewikkeld, omdat dat lampje de bestuurder waarschuwt dat de gloeibougies zijn begonnen op te warmen, maar het dooft en de gloeibougies blijven nog een tijdje opwarmen. Bij het starten van de motor wordt het gezang onderbroken om na het starten weer op te warmen. Dit zorgt voor meer stabiliteit bij het stationair draaien en duurt langer dan de andere beschreven momenten... natuurlijk gebeurt dit als de motor koud is... hiermee realiseren we ons dat dat lampje niet aangeeft dat het opwarmen werkt... dat wil zeggen, je moet testen of de gloeibougies goed zijn, of er stroom doorheen gaat, maar of het relais werkt, of er stroom door het relais gaat en naar de gloeibougies gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 dagen geleden #27571 door handmatig-mechanisch
Beste allemaal, ik kan jullie vertellen dat het probleem is opgelost. Het waren twee verbrande bougies. Blijkbaar was dat het, want hij is niet meer uitgevallen. Heel erg bedankt voor jullie hulp!!!