Zoek MDM

Bulletin

Oliedruk in een Nissan Primera 2.2

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 maanden geleden #2742 door handmatig-mechanisch
Oliedruk op een Nissan Primera 2.2 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, kan iemand mij vertellen waarom ik geen oliedruk heb in een Nissan Primera 2.2 D-YD22 motor? Ik heb de oliepomp die op het onderste distributiedeksel zit volledig gedemonteerd. Er lijkt niets mis mee, maar ik heb zelfs geprobeerd het oliefilter te verwijderen en de motor te draaien, maar er komt geen druppel olie uit de filterhouder. Ik heb de excentrische krukas gecontroleerd die de oliepomp laat draaien en alles ziet er goed uit. Heeft iemand dit ook meegemaakt? Alvast bedankt en groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 maanden geleden #2746 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Oliedruk in een Nissan Primera 2.2
Hoi Moyano, kijk eens naar de oliepomp. Er zit een overdrukventiel in dat soms vastloopt. Het is een zuiger met een veer. Deze zuiger moet soepel over een binnenbus van de pomp schuiven. Zo niet, controleer dan of de leiding die de olie uit het carter zuigt niet kapot is en of de pakking tussen de pomp en de leiding goed afdicht. Oké (ik hoop dat een knuffel je geholpen heeft).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3064 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Oliedruk in een Nissan Primera 2.2
Wat mij overkwam, was dat de pomp een lichte tik kreeg, waardoor de smering niet omhoog kon komen. Ik raad aan om hem te vervangen als de klep niet vastzit, oké?