Hallo allemaal.
Ik kom meteen ter zake en kijk of iemand hier kan uitleggen wat er met mijn auto aan de hand zou kunnen zijn. Het zit zo:
Ongeveer een maand geleden moest de cilinderkoppakking vervangen worden omdat de auto olie lekte. Ik ben niet helemaal tevreden over de reparatie (afgezien van de kosten van 280 euro), want afgezien van de geluiden die er eerst niet waren, slaat de motor af wanneer de auto dat zelf wil. Het is vreemd, maar het gebeurt alleen als ik op het punt sta terug te schakelen, laten we zeggen van de 3e naar de 2e versnelling. Als hij zo start, slaat hij af zodra ik hem in zijn vrij zet (en hij draait niet stationair). In de veronderstelling dat het een elektronicaprobleem was, ging ik naar een elektrozaak, en voilà, nog eens 180 euro voor de startmotor en het contactslot.
En na al deze investeringen, afgezien van het ongemak van meer dan een week lang werkplaats na werkplaats, ga ik vandaag naar mijn werk en doet hetzelfde probleem zich weer voor. Je kunt je mijn woede voorstellen. Ik begin te vermoeden dat het een probleem met de kleppen is, of, ik weet het niet, dat het vervangen van de pakking echt een rotklus was (interessante opmerking: ik heb de nare gewoonte om de auto in neutraal te laten staan als ik naar mijn werk ga, en ik heb gemerkt dat na een tijdje sommige lampjes op het dashboard gaan branden en de nachtmerrie begint). Hoe dan ook
, alle suggesties zijn welkom.