Zoek MDM

Bulletin

BEDANKT VOOR DE OPLOSSING VOOR OPTRA

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27257 door handmatig-mechanisch
BEDANKT VOOR DE OPLOSSING VOOR DE OPTRA Geplaatst door manual-mecanica
VRIENDEN, VANDAAG IS MIJN HART HELEMAAL LICHT VERLOREN. IK HEB DE OPLOSSING VOOR HET PROBLEEM GEVONDEN!!! EN OVERWEGENDE, IK WAARDEER UW BEZORGDHEID EN AANMOEDIGING OM MIJ TE HELPEN DE AUTO TE REPAREREN, NU VERTEL IK U DAT IK DAT HAD, DE AUTO IS DOOR 3 EERDERE GARAGES GEGAAN EN ZE VERANDERDEN ZELFS VEREN, METALEN EN HEBBEN HET BIJNA IN KORTE TIJD AFGESTELD... HET ENIGE DAT IK MOEST PROBEREN WAS DE BRANDSTOFPOMP EN OMDAT DE MANOMETER DEFECT WAS, KON IK DE DRUK NIET METEN EN BESLOOT IK DE POMP TE VERWIJDEREN (WAAR ZE MIJ ALS ALTERNATIEF IN HUN ANTWOORDEN GAFDEN) EN IK WAS GROOT VERBAASD OM TE ZIEN DAT DE VIJVER ZAND EN KIEZELSTENEN HAD EN MINSTENS 2 KILO ZAND, IK HEB DE VIJVER SCHOONGEMAAKT EN DE POMP VERVANGEN EN EINDELIJK DE NACHTMERRIE IS OPGELOST

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27261 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: BEDANKT VOOR DE OPLOSSING VOOR OPTRA
Goedemiddag, ik wil graag weten wat uw Optra had, want ik heb een Kia Sportage die me bijna gek maakt. Ik heb ongeveer 4 sensoren en een bobine vervangen en ik weet niet meer hoeveel andere onderdelen. Er gaat een CHECK-lampje branden. Het laatste wat ze hebben gedaan, is de injectoren schoonmaken, maar die zijn in maart vervangen. Nu vertellen ze me dat ze de benzinetank gaan wassen, omdat we daar in Venezuela problemen mee hebben, omdat het geïmporteerd is. Hier doen ze dat niet en ze zeggen dat het kan zijn dat de tank vuil is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27267 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: BEDANKT VOOR DE OPLOSSING VOOR OPTRA
Hallo, ik ben monteur en mijn Chevrolet Optra kwam bij de werkplaats terecht met een defect met veel symptomen.
Ten eerste draaide hij stationair en bij accelereren ging hij niet accelereren. Hij produceerde terugslagkleppen en de controle ging aan.
Ten tweede bleek bij het uitvoeren van een scan dat de TPS-sensor defect was, evenals de CKP en de CMP-storing.
Deze werd vervangen en alles bleef hetzelfde. Uiteindelijk bleek de brandstofpomp verstopt te zitten omdat er veel zand met kiezels in de brandstoftank zat. Meer hierover vindt u in het onderwerp "Chevrolet Optra maakt me gek".
Ik hoop dat u mij wat meer kunt vertellen over uw probleem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27293 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoord, ik zal je vertellen wat ik heb veranderd: de spoelen, een injector en de slangen en het begon te roken, ze zeiden dat het de MAF-sensor was, toen was het de IAC, toen de zuurstofsensor, toen de TPS-klep, toen de koppelingsklep, toen bracht ik hem naar een andere plek en hij plaatste er een paar van een gecrashte vrachtwagen in, de injectoren werkten min of meer totdat ze weer stopten met werken, ik nam hem mee, ze maakten de injectoren schoon die erg vuil waren en hij draait, maar het controlelampje blijft branden en ik heb problemen met starten als ik hem aanzet en als er een wachtrij is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27299 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, heb je al een scan uitgevoerd? Zo niet, dan raad ik je aan dat alsnog te doen. Zo weet je waarom het controlelampje brandt en kun je dezelfde scanner gebruiken om het controlelampje uit te zetten als je het probleem al hebt opgelost. Zo ja, vertel me dan welke code de scanner liet zien, zodat ik je verder kan helpen.