Beste allemaal,
ik vraag om hulp omdat ik worstel met een elektronisch probleem in een Hyundai Accent uit 1995 met een 1.5 12-kleppenmotor.
De storing van de auto is dat het storingslampje gaat branden en de volgende codes aangeeft: 3211, wat duidt op een klopsensor (klop- of detonatiesensor). Recentelijk wordt ook de storing van de lambdasonde hieraan gekoppeld, en een andere die soms verschijnt is 4151, wat duidt op een inlaatprobleem. Het punt is dat we alle sensoren hebben gecontroleerd en dat ze allemaal in orde zijn. Mechanisch is de motor in goede staat en maakt hij geen geluid. De lambdasonde is twee keer vervangen en de storing blijft bestaan. Ik wis de codes nauwelijks en start de motor en code 3211 verschijnt, en na een tijdje rijden worden de andere codes geactiveerd.
De auto heeft de volgende onderdelen vervangen:
bougies,
bougiekabels
, stoter
, 180 compressie,
brandstof- en luchtfilters,
brandstofdruk 2,5 bar,
volledige reiniging van de inlaat en
lambdasonde.
De klopsensor is verwijderd uit een Accent met dezelfde kenmerken om te testen, en de foutcode bleef verschijnen; het is geen defecte sensor.
Heeft iemand enig idee wat er nog meer aan de auto gedaan kan worden om het probleem op te lossen?
Groeten en bedankt...
Dan