Zoek MDM

Bulletin

Het oranje K-lampje gaat branden bij de Xsara Coupé 167 HP uit 1999

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26955 door handmatig-mechanisch
Oranje K-lampje op 1999 Xsara Coupé 167 pk - Geplaatst door manual-mecanica
Hallo.

Ik heb een Citroën Xsara Coupé uit 1999 met 167 pk benzinemotor. Sinds kort gaat ongeveer 10 minuten na het starten van de motor het oranje "K"-lampje op het dashboard branden en begint de motor te haperen en nauwelijks op te trekken. De volgende dag start de auto perfect en loopt de motor ook perfect, maar na 10-12 minuten gaat hetzelfde lampje weer branden en begint de motor weer te haperen en nauwelijks op te trekken. Wat zou er mis kunnen zijn? De motor heeft 150.000 kilometer op de teller, is altijd onderhouden bij een Citroën-dealer en de katalysator en de lambdasonde voor zijn enige tijd geleden vervangen. Wat zou het probleem kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #27068 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Oranje K-lampje gaat branden Xsara Coupé 167 pk 1999
Het eerste wat u moet doen, is het diagnoseapparaat aansluiten, maar uw probleem lijkt te liggen bij de hoogspanningsbobines, een veelvoorkomend probleem bij dit type motor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #27070 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Oranje K-lampje gaat branden Xsara Coupé 167 pk 1999
Hartelijk bedankt!

Als het inderdaad de bobine blijkt te zijn... zijn de reparatiekosten dan erg hoog?

Nogmaals bedankt en vriendelijke groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #27084 door handmatig-mechanisch
Als er geen vonk is, denk ik niet dat het de bobine is. Ik denk eerder aan de temperatuursensor of de brandstofpomp. Hoe dan ook, als het waarschuwingslampje brandt, is het het beste om de auto te laten uitlezen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #27127 door handmatig-mechanisch
Nogmaals bedankt. Ja, ik ga ermee naar de dealer om het te laten uitlezen; ik ben bang dat ze me daarvoor kosten in rekening zullen brengen... Wat ik het vreemdst vind, is dat alles de eerste 10 minuten prima is. De auto rijdt goed, trekt perfect op en het oranje K-lampje gaat niet branden. Na 10-12 minuten, als de motor warm is, begint het probleem. Het lampje gaat branden en de auto verliest veel vermogen. Waarom gebeurt dit na 10 minuten en niet direct na het starten? Dat is wat me het meest verbaast.

Nogmaals bedankt en vriendelijke groeten.