Zoek MDM

Bulletin

Oranje K-lampje gaat branden Xsara Coupé 167 pk 1999

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #26955 door handmatig-mechanisch
Oranje K-lampje gaat branden Xsara Coupé 167 pk 1999 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo.

Ik heb een Citroën Xsara Coupé benzinemotor met 167 pk uit juni 1999. Al een tijdje, 10 minuten na het starten van de motor, gaat het oranje K-lampje op het dashboard branden en begint de motor te haperen en nauwelijks op te trekken. De volgende dag, als ik er weer mee rijd, start hij perfect, trekt hij perfect op, maar na 10-12 minuten gaat het gevreesde lampje branden en begint hij te haperen en trekt hij helemaal niet meer op. Wat zou er mis mee kunnen zijn? De motor heeft 150.000 kilometer op de teller, is altijd onderhouden door Citroën, de katalysator en de voorste lambdasonde zijn al een tijdje geleden vervangen... Wat zou er mis mee kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27068 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Oranje K-lampje gaat branden Xsara Coupé 167 pk 1999
U MOET EERST DE DIAGNOSE ONDERZOEKEN, MAAR DE FOUT LIJKT TE LIGGEN IN DE HOGE KRACHTIGE BOUGIES, EEN VAAK VOORKOMEND GEVAL BIJ DIT TYPE MOTOR.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27070 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Oranje K-lampje gaat branden Xsara Coupé 167 pk 1999
Hartelijk dank!

Als het de bobine was... Is de storing dan erg duur?

Nogmaals bedankt en met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27084 door handmatig-mechanisch
Als hij niet vonkt, denk ik niet dat het de bobine is. Het is waarschijnlijker dat er een probleem is met de temperatuursensor of de brandstofpomp. Hoe dan ook, als het lampje brandt, is het het beste om een scan uit te voeren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27127 door handmatig-mechanisch
Nogmaals bedankt. Ja, ik ga naar de dealer om hem te laten uitlezen. Ik ben bang dat ze me daarvoor kosten in rekening brengen... Hoe dan ook, wat me het meest verbaast, is dat alles de eerste 10 minuten goed gaat. De auto trekt goed op, accelereert perfect en het oranje K-lampje gaat niet branden. Na 10-12 minuten, dat wil zeggen wanneer de motor opwarmt, begint het probleem. Het lampje gaat branden en de auto begint veel minder te trekken. Waarom na 10 minuten en niet direct na het starten? Dat is wat me het meest verbaast...

Nogmaals bedankt en met vriendelijke groet.