Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN MET DE 306 ACCELERATOR

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #26948 door handmatig-mechanisch
PROBLEMEN MET DE 306 ACCELERATOR Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb het probleem dat mijn 306 HDI diesel slechts tot 1250 tpm accelereert en soms ook afremt. Soms moet ik stoppen en weer starten om de acceleratie te laten verdwijnen. Ze hebben het gaspedaal vervangen, maar het blijft haperen. Bij Peugeot zeggen ze dat ik de computer moet vervangen (ik vertrouw het niet, het laat me zien dat ze er weinig verstand van hebben). Een automonteur is er al met een partner naar toe geweest en wat hij deed was de kabels tussen het gaspedaal en de computer vervangen. Kent u iemand die dit ook heeft meegemaakt?
Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #26950 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET DE 306 ACCELERATOR
Gaat het brandstofinjectielampje branden wanneer de storing optreedt? Controleer zo ja, de kabelboom die naar de temperatuurlamp van de injectorrail loopt; deze kan tegen het blok schuren en kortsluiting veroorzaken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #26951 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET DE 306 ACCELERATOR
Nee, het injectiestoringslampje gaat niet branden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27014 door handmatig-mechanisch
Controleer de staat van de verbinding tussen het pedaal en de computer. Deze verzuren en veroorzaken hinder. Soms rijd je met natte schoenen en hoopt het zich op.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27019 door handmatig-mechanisch
Van het pedaal naar het weerstandsgaspedaal is het een stalen kabel, net als de andere. Ik heb de connectoren van het weerstandsgaspedaal naar de computer gecontroleerd en ik zie ze. Eergisteren heb ik ermee geprutst en de acceleratie kwam niet terug. Ik zie de connectoren. Vraag: Moet ik de accu loskoppelen bij het controleren of schoonmaken van de connectoren?
Met vriendelijke groet en bedankt.