Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN MET HET GASPEDAAL IN DE 306

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26948 door handmatig-mechanisch
Problemen met het gaspedaal van de 306 - Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een probleem met mijn Peugeot 306 HDI diesel. Hij loopt vanzelf op tot 1250 toeren per minuut en remt dan af en toe af. Soms moet ik stoppen en de auto opnieuw starten om het accelereren te stoppen. Ze hebben het gaspedaal vervangen, maar het probleem blijft. Peugeot zegt dat ik de computer moet vervangen (ik vertrouw ze niet; het lijkt erop dat ze er niet veel vanaf weten). Een auto-elektricien heeft dit probleem al eens gehad met een Partner, en die heeft alleen de kabels tussen het gaspedaal en de computer vervangen. Heeft iemand anders dit ook meegemaakt?
Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26950 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET HET 306-GASPANNINGSSYSTEEM
Gaat het motorstoringslampje branden wanneer het probleem zich voordoet? Zo ja, controleer dan de kabelboom naar de temperatuursensor van de brandstofrail; deze kan tegen het motorblok aan schuren en kortsluiting veroorzaken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26951 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET HET 306-GASPANNINGSSYSTEEM
Nee, het waarschuwingslampje voor de brandstofinjectie gaat niet branden

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #27014 door handmatig-mechanisch
Controleer de staat van de connector tussen het pedaal en de computer; deze kan corroderen en problemen veroorzaken. Let op de luchtvochtigheid; soms begin je met natte schoenen en dan hoopt er vocht op.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #27019 door handmatig-mechanisch
De kabel van het pedaal naar de weerstandsgaspedaal is van staal, net als de andere kabels. Ik heb de connectoren van de weerstandsgaspedaal naar de computer gecontroleerd en zag dat ik er eergisteren aan had zitten prutsen, waarna de auto niet meer accelereerde. Ik heb de connectoren dus gecontroleerd. Vraag: Is het verstandig om de accu los te koppelen bij het controleren of schoonmaken van de connectoren?
Bedankt.