Zoek MDM

Bulletin

ONSTABIELE INACTIEF

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #26874 door handmatig-mechanisch
ONSTABIELE INSTALLATIE Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Suzuki Baleno uit 1996, 1.8 121 pk injectie, hij heeft al een jaar een probleem met het stationair draaien waar geen enkele monteur raad mee weet. Als de auto in neutraal staat, gaat hij vanzelf omhoog naar bijna 3000 toeren. Hij zakt alleen als ik het gaspedaal intrap en een beetje gas geef, anders blijft hij op een vast toerental draaien. Het gebeurt me ook wel eens dat ik in een versnelling sta en het gas loslaat, maar de auto blijft vanzelf accelereren zonder dat ik een pedaal hoef in te drukken. De auto gaat vanzelf, ik moet het gaspedaal lichtjes intrappen en dan krijg ik de controle terug. Als ik uiteindelijk de auto ga ophalen nadat ik een tijdje heb stilgestaan, ruik ik in de cabine een lichte benzinegeur. Ik heb niet gemerkt dat de auto meer verbruikt dan normaal, dus het zal wel een klein verlies zijn, maar het baart me wel zorgen. Een Suzuki met 300.000 kilometer op de teller die aan het afslaan is, zou ik op prijs stellen als iemand me kan helpen met het stationair draaiende probleem, want het is erg lastig rijden onder deze omstandigheden. Ik denk niet dat de monteurs er veel zin in hebben om de auto te repareren en dat ze er gewoon langskomen en hem afschrijven, maar het is de enige die ik heb en ik kan er geen nieuwe kopen. Ik zou het erg op prijs stellen als u me zou kunnen uitleggen welke controles ik kan uitvoeren voordat ik hem terugbreng naar de garage (ik weet niet veel van mechanica, ik heb een video of handleiding nodig). HARTELIJK BEDANKT aan iedereen die me kan helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #26878 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: ONSTABIELE INSTALLATIE
Hoi Cigsala.
Controleer de kabel die het signaal van het pedaal naar de gashendel geleidt. Hij zou door een defect of droogte in de mantel vast kunnen zitten. Ik denk dat dat het probleem is. Succes,
Miguel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #26880 door handmatig-mechanisch
Als het de gaskabel is, wat het lijkt op basis van het symptoom, kan ik me niet voorstellen dat geen enkele monteur het heeft kunnen achterhalen. Als het niet de kabel is, controleer dan of de motor van de stationair toerentalregeling en het gasklephuis volledig schoon zijn. Gezien de kilometerstand die u noemt, moeten ze vol zitten met koolstof en olieresten als ze niet zijn schoongemaakt om dit probleem te verhelpen. Als de kabel in orde is en de motor en het gasklephuis schoon zijn, moet u de bijbehorende test op deze motor van de stationair toerentalregeling uitvoeren om een defecte of onderbroken werking uit te sluiten. In sommige gevallen kan het demonteren, reinigen en weer monteren van de motor het probleem dat u beschrijft oplossen. Ik hoop dat dit nuttig is geweest.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #26890 door handmatig-mechanisch
Ik ben het met jullie beiden eens, soms hebben monteurs de neiging om de sensoren en elektrische onderdelen de schuld te geven en de meest voor de hand liggende weg te laten, en dat is de reden dat dit de boosdoener zou kunnen zijn. OBDII zegt dat het een probleem kan zijn van vuil in het inlaatlichaam of in de stationairklep zelf. Er ontbreekt echter één detail, je hebt ons niet verteld wat ze al voor je hebben gecontroleerd, die informatie is belangrijk, je moet ook controleren of de IAC in goede staat is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #26891 door handmatig-mechanisch

kikemec schreef: Ik ben het met jullie beiden eens, soms hebben monteurs de neiging om de sensoren en elektrische onderdelen de schuld te geven en de meest voor de hand liggende weg te laten, en dat is de reden dat dit de boosdoener zou kunnen zijn, en OBDII zegt dat het een probleem kan zijn van vuil in het inlaatlichaam of in de stationairklep zelf, nu ontbreekt er nog één detail, je hebt ons niet verteld wat ze al voor je hebben gecontroleerd, die informatie is belangrijk, je moet ook controleren of de IAC in goede staat is

Monteurs kunnen de storing gewoon niet vinden of zijn niet geïnteresseerd. Trouwens, vertel me alsjeblieft iets over de benzinegeur in het passagierscompartiment. Ik verzoek je dringend om me te vertellen of er een video is die ik kan begrijpen om me te helpen de gasklep schoon te maken of de gaskabel te controleren. Ik heb een beetje weinig monteurs. EEUWIGE DANK.