Zoek MDM

Bulletin

Mitsubishi 2.4 jaar 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #26858 door handmatig-mechanisch
Mitsubishi 2.4 jaar 2000 Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedenavond, het probleem is dat er geen vonk uit de bougies komt. Ik heb de vonksensoren al vervangen, ja, alle sensoren en de computer. Ik heb de relais al vervangen, de zekeringen en de negatieve draden gecontroleerd. Wat er gebeurde, was dat ik de motor had vervangen omdat hij oververhit raakte en niet meer wilde starten. De klant zei dat er wel een vonk uit de bougies kwam. Wat ik doe, is gelijkstroom op de bobine zetten en de kabel met de bougie verwijderen om de vonk te controleren. Ik test de bougie met de stroom en als er een vonk uit komt, denk ik dat het de computer zou kunnen zijn, want de computer die ik heb geplaatst is verouderd. Als iemand hetzelfde probleem heeft gehad, zou u mij dat dan kunnen vertellen? Heeft iemand ervaring met deze auto's?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #26866 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mitsubishi 2.4 jaar 2000
Als je gelijkstroom van de accu aansluit, ontstaat er een vonk in de kabels, toch? Controleer de contactplaat, daar moet het probleem zitten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #26867 door handmatig-mechanisch
Wacht even, mis je de vonk of de stroom naar de spoel? Want als er stroom naar de spoel gaat, is de kans groot dat de contactplaat beschadigd is. Als de vonk ontbreekt, is er iets anders aan de hand.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #26873 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoord. Als er stroom naar beide bobines gaat, en van daaruit niet meer naar de bougies... als ik gelijkstroom op de bobine zet en stroom van de accu afneem en die meerdere keren aanbreng, en er komt een vonk uit, maar dat is tijdens het testen, en daarom wordt de bobine ook warm omdat ik gelijkstroom aanbreng, wat is dan de contactplaat? Is het de vonksensor van de volgas of de nokkenas? Nogmaals bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #26889 door handmatig-mechanisch
Nu je het beter uitlegt, ben ik het helemaal met je eens. Als er stroom door de spoelen loopt, dan mis je het uitschakelsignaal, en dat wordt geleverd door de krukas- of nokkenassensor. Als je een verdeler of stroomverdeler hebt, controleer dan de staat van het deksel en de rotor. Als het een verdeler is met een tellerschijf erin, dan is dit het probleem, omdat het de teller is. Succes en controleer of wat je mist het uitschakelsignaal is voor het overslaan van de vonk.