Zoek MDM

Bulletin

2004 Jetta zwarte rook bij het starten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 weken geleden #26678 door handmatig-mechanisch
2004 Jetta zwarte rook bij het starten Geplaatst door manual-mecanica
Hallo:
Ik heb een Jetta die zwarte rook produceert en moeite heeft met starten. Een scan leverde de volgende codes op: P1296, P1602 en P0420.
Ik weet niet of de code P1602 wordt weergegeven, aangezien we net de accu hebben vervangen.
Welke code denkt u dat het probleem veroorzaakt? Of welk ander probleem denkt u?

Bedankt.B)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 weken geleden #26683 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 2004 Jetta zwarte rook bij het starten
De code p1296 heeft betrekking op het koelsysteem. Als dit systeem moeilijk start en er ook zwarte rook uitkomt, zou ik eerder de koelvloeistoftemperatuursensor aanwijzen. De code p0420 heeft betrekking op de katalysator. Als deze niet aanwezig is of verstopt is, veroorzaakt dit een storing in de uitlezing van de zuurstofsensor. Wees echter voorzichtig: soms is het juist de sensor die kapotgaat en wordt deze als katalysator gezien. In beide gevallen heeft dit invloed op de timing van de injector en dus op de zwarte rook door overtollige brandstof.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 weken geleden #26716 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 2004 Jetta zwarte rook bij het starten
Oké bedankt B)