Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Corsa 1.6

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #26663 door handmatig-mechanisch
Chevrolet Corsa 1.6 Geplaatst door manual-mecanica
:ziek: Hallo allemaal! Ik heb een Chevrolet Corsa 1.6 benzinemotor. De koelvloeistoftemperatuur varieerde vroeger tussen de 100 en 85 graden Celsius, maar de afgelopen week is die gestegen naar 105 tot 90 graden Celsius. Hij verbruikt geen koelvloeistof, heeft een nieuwe waterpomp, een nieuwe thermostaat van 92°C, nieuwe injectie- en dashboardtemperatuursensoren en geen tekenen van een kapotte pakking. De vraag is hoe ik de temperatuur onder de 95 graden Celsius kan houden? Dit komt doordat de ECU de elektrische ventilator aanstuurt (er zit geen controlelampje in de radiator). Ik stel alle feedback op prijs. P.S. Ik hoop dit voor de zomer te kunnen oplossen. Hehe.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #26665 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Corsa 1.6
Als er geen water of stoom uit de reservoirdop lekt, betekent dit dat de motortemperatuur correct is. Als de meter op het dashboard deze waarden aangeeft, moet u een originele temperatuursensor installeren om de juiste waarde te controleren (niet te verwarren met een temperatuursensor).
Bovendien werken drukkoelsystemen op hoge temperaturen zonder dat het water kookt.;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #26670 door handmatig-mechanisch

san kpk schreef::ziek: Hallo allemaal! Ik heb een Chevrolet Corsa 1.6 benzinemotor met het probleem dat de koelvloeistoftemperatuur schommelt tussen de 100 en 85 graden Celsius. Maar de afgelopen week is die gestegen tot 105 tot 90 graden. Hij verbruikt geen koelvloeistof, heeft een nieuwe waterpomp, een nieuwe thermostaat van 92 graden Celsius, nieuwe injectie- en dashboardtemperatuursensoren en geen tekenen van een verbrande pakking. De vraag is hoe ik de temperatuur onder de 95 graden Celsius kan houden? Aangezien de ECU de elektrische ventilator aanstuurt (die heeft geen controlelampje in de radiator). Ik stel jullie reacties alvast op prijs. P.S.: Ik hoop het voor de zomer op te lossen. Hehe

En controleer dan de radiator...!!! Was hem van binnen en van buiten...;) U verhoogt of verkrijgt in ieder geval de efficiëntie die nodig is om de uitwisseling van temperatuur te vergemakkelijken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #26680 door handmatig-mechanisch
Hallo, zorg ervoor dat de radiator van binnen helemaal schoon is. Als sommige interne kanalen van de radiator verstopt zijn, koelt hij niet af. Uit wat je zegt, lijkt de temperatuur te stijgen naarmate je hem gebruikt. Dit komt doordat hij elke dag een beetje meer verstopt raakt.
Laat de radiator schoonmaken en het probleem is opgelost.
Met vriendelijke groet en veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #26690 door handmatig-mechanisch
:woohoo: Bedankt allemaal! Ik ga met de laserthermometer meten en kijken of de waarden op het dashboard kloppen. Ik ga ook de radiator schoonmaken. Proost!