Zoek MDM

Bulletin

Ford Ranger 1996

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26537 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Ranger uit 1996
Als het toerental stijgt wanneer u de koppeling intrapt, ligt dat niet per se aan de stappenklep. Er kan ook een probleem zijn met de koppeling zelf, aangezien de motor minder belast wordt wanneer u de koppeling intrapt en dat is de reden waarom het toerental stijgt. Bij de Ranger met een grote motor is het echter vrij normaal dat het toerental stijgt, omdat de motor vertraagt ​​of omdat de regelaar is verplaatst om te voorkomen dat de motor stopt bij stationair draaien. Dit is een probleem met de stappenklep. Wees voorzichtig bij Fords: in slechte staat heeft deze klep ook invloed op het voertuig bij hoge toerentallen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26553 door handmatig-mechanisch
Bij dit type voertuig is het normaal dat het toerental stijgt wanneer de koppeling wordt ingedrukt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26569 door handmatig-mechanisch
IN MIJN 30 JAAR ALS AUTOTECHNICUS
HEB IK NOG NOOIT EEN AUTO GEZIEN DIE OPWIKKELT WANNEER JE DE KOPPELING INTRAPT, ZELFS NIET IN DE AUTO'S DIE IK VOORBEREID HEB VOOR RACEN. INDIEN JE DE KOPPELING INTRAPT EN HET TOERENTAL DAALT, IS ER EEN PROBLEEM MET AXIALISATIESPELING IN DE KRUKAS. IK BEN VAN MENING DAT JE DIT MOET WETEN OM EEN BIJDRAGE AAN DIT FORUM TE KUNNEN DRAGEN, ANDERS IS HET BETER OM GEEN MENING TE GEVEN
.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26606 door handmatig-mechanisch
aper buso18, ik zal je even wat vertellen. Op dit forum zijn alle reacties terecht, want er is altijd een kans dat ze waar zijn. 30 jaar als monteur is meer dan respectabel, maar wees voorzichtig, want je leert hier elke dag weer wat nieuws. Net zoals ze je over een paar jaar vragen kunnen stellen over waterstofcellen. Ik heb zelf twee Rangers met hetzelfde probleem gerepareerd en door de koppeling te vervangen, is die verwijderd. Dat is bij mij ook zo en daarom zou het geen absolute waarheid moeten zijn. Er zijn voertuigen waarbij je het stuur helemaal naar één kant draait en het toerental daalt. Bij de Lancer Evolution doe je dat en gaat het toerental omhoog. Niet alles werkt op dezelfde manier, daarom zijn alle reacties terecht. Nou, knuffels en succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26608 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik wil graag iets zeggen over het toerental wanneer je de koppeling intrapt in nieuwe Fiats met een elektronisch gaspedaal. Bij het schakelen blijft de motor op toeren, zelfs wanneer je het gas loslaat, wat de wegligging wat ruw maakt. Zelfs in de eerste versnelling rolt hij soms vanzelf weg zonder het pedaal aan te raken. De Ford Ka helpt ook bij het starten door het motortoerental te verhogen. Momenteel zijn er veel systemen voor auto's met handgeschakelde versnellingsbakken die helpen bij het starten. Om er nog een te noemen: bij auto's met een kleine motor schakelt de aircocompressor uit bij snelle acceleratie en wordt weer geactiveerd wanneer een bepaald toerental daalt. Wat doet dit? Om op dat moment het volledige vermogen te leveren. Met vriendelijke groet.