Zoek MDM

Bulletin

Hallo allemaal. Mijn batterij is bijna leeg.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 maanden geleden #2651 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal. Mijn batterij is bijna leeg. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal! Gefeliciteerd aan de makers van deze zeer interessante website.
Ik heb altijd al van mechanica gehouden vanwege mijn familietraditie, maar elektronica...
Nou, ik zal je over mijn kleine probleem vertellen, voor het geval je me kunt helpen:

ik heb een Ford Fiesta 1.1 (Mk3) uit 1995. Op een dag begon hij te haperen, de lampen flikkerden tot hij stopte. De accu was helemaal leeg. Ik heb er een nieuwe gekocht, en die was na ongeveer 12 uur stilstand al leeg. Ik heb alle zekeringen uit het dashboard verwijderd en de accu loopt nog steeds leeg. Wat kan ik doen om te bevestigen dat de dynamo defect is en hem dan zelf vervangen? Ik heb alleen een multimeter en de dynamo laadt prima op, maar dan loopt de accu weer leeg.

Ik hoop dat je me kunt helpen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 maanden geleden #2652 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hallo allemaal. Mijn batterij is bijna leeg.
HALLO ELISA, EEN GROOT PLEZIER. IK ZEG JE DAT DE DYNAMO MOGELIJK AAN HET OPLADEN IS, MAAR DEZE ZELF DE ACCU KAN ONTLADEN. STEL DAT DE DYNAMO AAN HET OPLADEN IS TERWIJL DE AUTO EEN TIJDJE UITSTAAT, OF ALS DE DYNAMO HEET IS, OF IETS, ANTWOORD DAN, OK?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 maanden geleden #2657 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hallo allemaal. Mijn batterij is bijna leeg.
Een vriend van mij overkwam hetzelfde ooit, en in zijn geval bleef het kofferbaklampje branden, waardoor de accu leegliep. Je kunt proberen de dynamo direct los te koppelen en het stroomverbruik met een multimeter op de accu te meten, met en zonder dynamo, om de waarden te verifiëren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 maanden geleden #2659 door handmatig-mechanisch
Heel erg bedankt. Morgen doe ik wat je me hebt opgedragen en laat ik je weten wat er nieuw is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 maanden geleden #2664 door handmatig-mechanisch
Vanavond controleer ik of het lek bij de dynamo zelf vandaan komt. Om dit te controleren, heb ik de stekker eruit gehaald en na een paar uur lijkt er geen spanningsverlies te zijn (dat was voorheen wel het geval). In ieder geval laat ik hem een nachtje staan, en als de auto morgen start, is het helemaal zeker. Heel erg bedankt, Maat, het lijkt erop dat je gelijk had. Ik heb ook de binnenverlichting gecontroleerd, zoals Pali me vertelde, en die staat allemaal goed uit.

Ik laat je morgen weten hoe dit verhaal afloopt. Daarna moet ik een dynamo kopen, wat ik niet zeker weet of dat makkelijk zal zijn voor een oudere auto... maar dat is een ander verhaal.
Heel erg bedankt, kusjes.