Zoek MDM

Bulletin

Hulp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26500 door handmatig-mechanisch
Help Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik vraag om uw hulp. Ik repareer een MATIZ (DAEWO) uit 2005. In mijn stad, XALAPA, VERACRUZ, MEXICO, heb ik hem (PONTIAC) laten demonteren. Wat er gebeurt, is dat hij snel accelereert bij het starten, en na ongeveer een minuut zakt de acceleratie weer weg. Ook tijdens het rijden, bij het schakelen, accelereert hij vanzelf. Ze zeggen dat het stationair toerental alleen met een scanner geprogrammeerd kan worden, maar ik heb het al gemeten en dat bleek niet mogelijk. Heeft u advies over wat ik kan doen om dit te repareren? Ik stel alle tips op prijs. Bedankt voor uw tijd.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26503 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Help
Hallo, kijk, het meest waarschijnlijke probleem met uw auto is de gasklep of TPS, die de acceleratie van uw voertuig regelt. Dit is meestal een defect bij Daewoo's.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26530 door handmatig-mechanisch
Hallo, uit wat je zegt, kan ik je vertellen dat het waarschijnlijk de stapsgewijze oplossing is. Sommige worden standaard geleverd, maar als je besluit om het te vervangen, zorg er dan voor dat je de originele koopt.
Probeer de ECU te resetten door het contact 10 keer aan te zetten en vervolgens een tijdje te starten zonder gas te geven. Dan coördineert de ECU alle sensoren. Als de storing aanhoudt, is het vrijwel zeker de stapsgewijze oplossing. Controleer eerst de lambdasonde die bij de uitlaat van het uitlaatspruitstuk zit (het koolstof dat zich ophoopt, laat de ECU niet toe). Ik hoop dat mijn informatie je helpt. Groetjes
.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26543 door handmatig-mechanisch
Het probleem is dat de snelheid bij het starten flink omhoog schiet en dat het ongeveer een minuut duurt voordat de waarden weer normaal zijn. Dat is normaal bij alle voertuigen met injectie. De tijd die nodig is om weer omlaag te gaan, hangt af van de motortemperatuur en uiteraard de omgevingsfactoren. Daarom wordt deze fout ook veroorzaakt door een slechte staat van de motortemperatuursensor. Het is normaal dat de snelheid begint bij 1500 toeren per minuut en zelfs bij 2000 toeren per minuut. Dat is al snel. Soms gaat het toerental omlaag naar 1700 toeren per minuut en dan weer naar 850 toeren per minuut. Dat is geen groot probleem of zo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26700 door handmatig-mechanisch
Hallo collega's, ik wens jullie allemaal het allerbeste. Ik begrijp dat alle auto's met volle motor versneld starten en na een tijdje weer normaal worden, maar afgezien daarvan, tijdens het rijden of sturen, bijvoorbeeld bij het accelereren om te schakelen: ik zit in de tweede versnelling en laat de motor 3000 toeren per minuut draaien om naar de derde te schakelen, het toerental blijft op 3000 toeren per minuut. Nadat ik het gaspedaal heb losgelaten, gaan de toeren op en neer en schokt de auto over korte afstanden. Ik weet niet of ik mezelf niet goed heb uitgelegd. Bedankt voor je tips, ze zijn echt heel nuttig. Ik wacht nog steeds op je waardevolle reacties. Met vriendelijke groet.