Zoek MDM

Bulletin

Startproblemen met een Toyota Corolla E11 2.0 Diesel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26451 door handmatig-mechanisch
Startprobleem Toyota Corolla E11 2.0 Diesel. Gepubliceerd door manual-mecanica.
Goedemorgen, mijn probleem is dat de auto bij een koude start meteen aanslaat, maar zodra de auto warm is, parkeer ik hem en probeer ik hem opnieuw te starten. Dan duurt het even en soms komt er witgrijze rook uit de uitlaat.

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26452 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Startprobleem Toyota Corolla E11 2.0 Diesel
Ik begreep het niet helemaal. Start de motor niet goed als het koud is? Vervang dan de gloeibougies. Als hij de hele dag moeilijk start, laat het ons dan weten, dan kijken we wat er mis is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26468 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Startprobleem Toyota Corolla E11 2.0 Diesel
Laat me het even verder uitleggen. Als de auto koud is, start hij perfect.
Maar het probleem is dat hij moeilijk start als hij warm is. Vaak start hij pas bij de tweede poging, en als hij in één keer start, duurt het een hele tijd. Soms, als ik hem warm start, komt er grijze rook uit de uitlaat.

Hartelijk dank .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26531 door handmatig-mechanisch
Hallo, is toevallig de distributieriem vervangen? Het kan zijn dat de timing niet goed is, of dat de timing van de brandstofpomp is verschoven. Ik ben er vrij zeker van dat het een timingprobleem is. Controleer of de brandstofpomp niet is verschoven en of de ontstekingstiming niet defect is.
Veel succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26541 door handmatig-mechanisch
Het klopt, dat probleem treedt meestal op als de motor warm is, zoals een probleem met de brandstofpomp. Als de motor altijd warm is, zijn het de injectoren. Als de motor goed loopt als hij koud is, maar moeite heeft als hij warm is, zou ik de compressie meten als de motor warm is, voor het geval een zuigerveer defect is.