Zoek MDM

Bulletin

Probleem met starten Toyota Corolla E11 2.0 Diesel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26451 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen, mijn probleem is dat als ik hem koud start, hij in één keer start, maar als ik de auto opwarm, parkeer en probeer te starten, duurt het even en soms komt er rook (witgrijs) uit de uitlaat.

Dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26452 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met starten Toyota Corolla E11 2.0 Diesel
Ik heb u niet goed begrepen. Als de motor koud is, start hij moeilijk. Vervang de gloeibougies of de kaarsen. Als het de hele dag moeilijk is, laat het ons dan weten, dan kijken we wat er aan de hand is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26468 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met starten Toyota Corolla E11 2.0 Diesel
het uitleggen:
als de auto koud is, start hij perfect. Maar het probleem is dat hij bij warme motor moeite heeft. Ik start hem vaak al bij de tweede poging, en als het me bij de eerste poging lukt, duurt het lang. Soms, als ik hem warm start, komt er grijze rook uit de uitlaatpijp.
Ik heb de gloeibougies gecontroleerd, die zijn in orde. Ik heb de startmotor, de koolborstels en de contactpunten vervangen, waardoor hij weer als nieuw is.

Heel erg bedankt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26531 door handmatig-mechanisch
Hallo, is de distributieriem toevallig vervangen? Het zou kunnen dat de timing niet perfect is, of dat de pomptiming niet goed staat. Ik weet zeker dat het een probleem met de timing is. Controleer of de pomp niet van de timing af is, anders is het de timing die problemen geeft.
Heel veel succes en succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26541 door handmatig-mechanisch
Dat klopt, over het algemeen is dat probleem bij warme auto's te vergelijken met een probleem met de brandstofpomp. Als het altijd de injectoren zijn, werken ze goed als ze koud zijn en moeilijk als ze warm zijn. Ik zou de compressie meten als de auto warm is, voor het geval er geen defecte zuigerveer is.