Zoek MDM

Bulletin

Renault 11 startmotor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26438 door handmatig-mechanisch
Renault 11 startmotor Geplaatst door manual-mecanica
Ik laat het je weten als iemand me kan helpen. Als ik het contact aanzet om de auto te starten, maakt de automaat een geluid, maar de stroomtoevoer naar de auto valt weg. Ik moet de accu loskoppelen om weer stroom te krijgen, maar als ik probeer de motor te starten, treedt hetzelfde probleem op. Ik heb de automaat vervangen, het werkte even, maar het probleem kwam terug. Wat zou het kunnen zijn? De zekeringen zijn allemaal goed. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26449 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault 11 startmotor
Hallo Renault?:lol: Vraag... Als u zegt dat de auto een stroomstoring heeft... bedoelt u dan dat het contact uitvalt? Laten we zeggen, de dashboardverlichting valt uit? En het geluid van de automaat... maakt hij dan een soort tac-trac-trac??? Want zo ja, dan wekt het de indruk dat:

1- een of beide accupolen los, gecorrodeerd of gebroken zijn en dat ze daarom elke keer dat u ze weer aansluit weer contact maken.
2- de massakabel (min) van de accu naar de motor en het chassis gebroken, los of gecorrodeerd is.
Het lijkt op een contactfout in een van de leidingen. Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26453 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault 11 startmotor
Ik ben het helemaal met OMC eens. Het klinkt als een defecte ontsteking of een accu die bijna leeg is en het niet volhoudt. Maar als je hem loskoppelt en weer aansluit en hij start goed, zijn er weinig opties. Met andere woorden, het is onwaarschijnlijk dat er een probleem met de startmotor zelf is.