Zoek MDM

Bulletin

mazda 626 1996 ATtransmissie de wijzigingen worden weggegooid

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26408 door handmatig-mechanisch
De versnellingen stuiteren. Het is een automaat met vier versnellingen en overdrive, maar als hij na ongeveer 20 minuten rijden warm wordt, beginnen de versnellingen te stuiteren. Er zijn zelfs momenten geweest dat de overdrive gewoon niet inschakelde, waardoor het moeilijk was om harder dan 60 km/u te rijden. Andere keren bleef hij gewoon even in neutraal staan. Ik heb de transmissieolie drie keer ververst met 5 liter Motorcraft Mercon 3-olie. De eerste twee keer heb ik er een duur additief tegen slippen in gedaan, en de tweede keer een goedkopere, maar dat hielp niet. De monteur testte het en vertelde me dat het een sporadisch defect was, maar hij zei niet dat hij het kon repareren, alleen dat hij een additief kon gebruiken. Anderen hebben me verteld over riemen die bij automatische transmissies worden geleverd en dat ze bij een servicewerkplaats worden afgesteld of vervangen. Hoe waar is dit? Hoe kan ik dit oplossen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26434 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Mazda 626 1996 AT-transmissie de versnellingen zijn eruit gegooid
Neem een oliemonster en controleer op eventuele metaalresten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.