Zoek MDM

Bulletin

cla cla cal in renault kangoo 15 dci van 203

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26396 door handmatig-mechanisch
cla cla cal in renault kangoo 15 dci of 203 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een probleem met deze Renault Kangoo 15 dci. Het probleem is dat ik een cla cla cla hoor als ik begin te rijden. Ik heb de stuurkogels en de lagers boven de schokdemper vervangen, en twee keer een transmissie omdat ik dacht dat die defect zou kunnen zijn. Maar dat cla cla cla-geluid blijft. Ik heb de andere transmissie niet vervangen, maar dat geluid komt van de kant waar ik jullie over vertelde dat ik de transmissie heb vervangen. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Kijk of jullie me kunnen helpen, want ik kan er niet over ophouden en ik heb nog steeds last van de storing. Heel erg bedankt, vrienden!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26416 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: cla cla cal in Renault Kangoo 15 dci van 203
Je moet iets specifieker zijn. Is het wanneer je hem beweegt? Wanneer je hem start? Is het altijd? Maakt hij geluid wanneer je draait of in een rechte lijn?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26421 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: cla cla cal in Renault Kangoo 15 dci van 203
Ik vertel je dat ooit, in een Renault Mégane, de aandrijfas (versnellingsbakzijde) brak en het geluid in het wiel te horen was, of liever gezegd, aan de andere kant, alsof het een kapotte homokineet of wiellager was. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26425 door handmatig-mechanisch
Het eerste wat je moet controleren zijn de homokinetische koppelingen, maar die zouden ook geluid moeten maken als je hard een bocht instuurt. Als het de drievoudige aandrijfas is die naar de transmissie gaat, zou deze, naast het geluid tijdens het rijden, ook bij snelheid moeten trillen.
Het is onwaarschijnlijk dat het lager een echt wiel is; er zou speling in het wiel moeten zitten om dat geluid te maken. Til het wiel op en meet de speling door het van boven en onder vast te pakken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26507 door handmatig-mechanisch
Hallo, het geluid begint bij 40 km/u en is rechts te horen. Ik heb de versnellingsbak aan deze kant al twee keer vervangen.