Zoek MDM

Bulletin

Mercedes Sprinter 313

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26332 door handmatig-mechanisch
Mercedes Sprinter 313 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal: ik heb een vraag over het remsysteem van mijn Sprinter 313 uit 2008... het remsysteem heeft geen ABS. Als ik de banden ontlucht na het vervangen van de remblokken, zakt het pedaal langzaam naar beneden, ongeacht wat ik doe. Ofwel heb ik druk in één van de circuits (die gekruist zijn), ofwel in het andere... Ik krijg ze niet allebei onder druk. Weet iemand wat ik verkeerd doe???? Als aanvullende opmerking: ik heb de hoofdrempomp vervangen door een nieuwe, maar ik vrees dat het tijdverspilling was... help alstublieft, bedankt...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26350 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes Sprinter 313
Remmen ontluchten gebeurt altijd op dezelfde manier, vanaf het wiel dat het dichtst bij het wiel ligt dat het verst van de pomp verwijderd is. Let op, de pomp wordt ook ontlucht. Werkt dit niet, controleer dan of er een doseerventiel of krachtvermenigvuldiger aanwezig is. Als deze ook ontlucht is, en alles in orde is en het niet werkt, controleer dan de staat van de remklauwen en de achterremcilinders. Als het pedaal geen druk kan vasthouden, komt dat doordat een van de keerringen in slechte staat is. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26447 door handmatig-mechanisch
Hoi Kike, bedankt voor je reactie. Ik zal je vertellen, ik heb hem op alle mogelijke manieren ontlucht, de afdichtingen van alle vier de remklauwen gecontroleerd op lekkage of slijtage, de achterste overdrukklep gedemonteerd en de O-ringen vervangen. Ik hoopte trouwens dat hij verstopt zat met vuil, maar ik KAN ER NIET KOMEN. Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n probleem met de remmen gehad, en ik begin me voor te stellen dat er een van die vreemde stappen is die verschillende automerken hebben en waar ik niet bekend mee ben. Nog andere ideeën? Sorry dat ik zo irritant ben. :ziek:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26455 door handmatig-mechanisch
Het is helemaal geen probleem, mijn vriend, daar zijn we voor, en bovendien helpt het ons allemaal om dit soort fouten samen te vinden, omdat we feedback geven over onze kennis. Ik heb ooit zo'n probleem gehad, maar het was een fout in de achterste cilinders. In een Subaru is het mij overkomen. Het kwam door een soort carrosserie waar alle leidingen samenkwamen. Het was als een vermenigvuldigingsklep. Om het te controleren heb ik de hele lijn gevolgd. Ik weet zeker dat er geen lek was. Het andere is dat de pomp duidelijk niet goed is, ook al is hij nieuw. Dat is min of meer zonder het voertuig te zien, wat me te binnen schiet. Als het je op welke manier dan ook helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26477 door handmatig-mechanisch
Dat is precies wat me te binnen schoot, hoewel je niet kunt denken dat het slecht zou kunnen zijn omdat ze hem bij dezelfde dealer hebben gekocht (Autostar Costa Rica). Ik heb alle richtlijnen gevolgd en het enige wat in de weg zit, is de vulklep, die niet lekt. Ik zal de hoofdpomp terug moeten sturen om te kijken wat Mercedes me vertelt. Bedankt, maat!