Zoek MDM

Bulletin

Mijn Opel Astra start niet nadat ik de dynamo heb vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26194 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, na het vervangen van de dynamo was de accu, hoewel nieuw, ontladen en minstens vijf maanden niet gebruikt. Ze gaven me een draagbaar apparaat, een jumpstarter. Ik verbond het met de accupolen. Het instrumentenpaneel ging aan en ik probeerde de auto te starten, maar dat lukte niet.
Mijn vraag is: moet ik de accu volledig opladen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26205 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Opel Astra start niet meer nadat ik de dynamo heb vervangen.
Hallo, probeer het eens met een volledig opgeladen batterij om eventuele twijfels weg te nemen en de batterij uit te sluiten. Met vriendelijke groet, laat het me weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26252 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Opel Astra start niet meer nadat ik de dynamo heb vervangen.
Hoi vriend, volgens jouw verhaal heb je de accu vijf maanden in de auto gehad zonder hem te gebruiken. Wanneer je de auto zo lang niet gebruikt, wordt de accu altijd verwijderd of worden de kabels losgekoppeld. En het is mogelijk dat de koolborstels van de startmotor opengaan en aan het anker vastplakken. Probeer, terwijl iemand anders op de startmotor slaat, een paar tikken met een hamer, maar niet hard genoeg om er spijkers in te slaan. Succes. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26261 door handmatig-mechanisch
Alsjeblieft, maat, waar zijn de startborstels? Zoals je ziet, ben ik een volslagen idioot.
Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26263 door handmatig-mechanisch
Je kunt een paar keer op de startmotor tikken (voorzichtig om niets te beschadigen) om de koolborstels los te maken, maar ik betwijfel of ze vastzitten. Waarschijnlijk is de accu zwak. Probeer een andere. Proost.